نشست شورای استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست محمد علی نجفی استاندار گیلان برگزار شد.

0 129

صبح کاسپین : نشست شورای استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت روز چهارشنبه ۱۱ اسفند ۹۵ به ریاست محمد علی نجفی استاندار گیلان برگزار شد.
به گزارش ایثار گیلان ؛ عبداله پاکاری مدیرکل بنیاد شهیدوامور ایثارگران استان گیلان در این جلسه با بیان اینکه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در راستای اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی نظام در مورد فرهنگ شهادت و خدمت به جامعه ایثارگران تشکیل شده است.
وی افزود: ارتقای منزلت اجتماعی خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ، تجلیل و زنده‌ نگهداشتن نام و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین اهداف این شورا است.
دبیر شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان گیلان اظهار داشت : سیاست‌گذاری در راستای احیا،حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بکارگیری ظرفیت‌های جامعه برای تحقق اهداف و استفاده از ظرفیت جامعه ایثارگران در ترویج فرهنگ ارزشی شهادت از مهم‌ترین رسالت‌های شورای عالی ترویج فرهنگ، ایثار و شهادت است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با اشاره به فعالیت های مطلوب استان در حوزه ایثار وشهادت ، کنگره بزرگداشت شهدای استان را تجلی همدلی همه مردم مسئولین برای نکوداشت یادوخاطره شهدا عنوان نمود.
استاندار گیلان نیز در این جلسه گفت: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در خصوص چگونگی هدایت، نظارت و نهادینه سازی این فرهنگ باید تبادل نظر و تصمیم سازی داشته باشد.
وی افزود: امروز بیشترین هجمه های فرهنگی از طریق زبان و ایراد گرفتن به دیگران پرداخته می شود حال آنکه نباید اجازه داد جلسات ایثار و شهادت و مراسم های گرامیداشت شهدا ، به تقابل اندیشه ها و جناح های مختلف تبدیل شود.
وی تشکیل این شورا در کشور به ریاست رئیس جمهوری را متاثر از اهمیت بالای این بخش عنوان کرد و گفت: باید تلاش شود در این مسیر، از حضور همه نیروهای اثرگذار در جامعه نهایت بهره را برد.
رئیس شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان ، برگزاری کنگره عظیم هشت هزار شهید گیلان را نماد خوب الگوگیری از وحدت و انسجام شهدا در دفاع از ملت عنوان نمود.
وی افزود : رفع مشکلات ایثارگران و خانواده های آنان و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت برای آینده کشور، نقش بسزا و موثری دارد.
وی با اشاره به بازسازی مزار شهدای استان از محل کمک های دولتی و مردمی خاطرنشان کرد: باید در جهت تکمیل مزار شهدا در شهرستان های باقی مانده شتاب شود و در خصوص بازسازی یادمان های شهدا از کمک های مردمی و دهیاری ها استفاده گردد.
در این نشست اعضای شورا مصوباتی را به بحث و تبادل نظر گذاشتند و احکام اعضاء توسط استاندار ابلاغ گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − نه =