پاسخ مدیر کل سهام عدالت به سوالات مردمی

0 196

صبح کاسپین : به گزارش رکنا، جعفر سبحانی مشاور سازمان خصوصی سازی ضمن استقبال از طرح پرسشهای مردم اگفت: در صورتی که متقاضایان موفق نشدند با تلفن سامانه سهام عدالت تماس بگیرند، بهتر است ققط از طریق افراد یا موسسات معتبر برای دریافت پاسخ های خود اقدام کنند.
اسماعیل مختار دولت آبادی مدیر کل سهام عدالت نیز با تاکید بر این که تمام تلاش ها بر این است که تلفن و سامانه سهام عدالت همواره در حال کار باشند، به پرسشهای شماری از شهروندان که از سوی رکنا مطرح شده بود پاسخ داد.
سوال: در سامانه عدالت ثبت نام کردم و پول پرداخت کردم اما هیچ پیرینتی و اعلام واریزی برای من صادر نشده است؟
دولت آبادی: اگر قبضی صادر نشده باشد مجددا به سایت www.samanese.ir مراجعه کنند تا این قبض ها را بگیرند، دو شیوه پرداخت داریم که اولی به روش اینترنتی است و دومی با مراجعه به ای تی ام بانک ملی که بارکد خوان دارند اقدام به پرداخت می شود؛ البته از طریق وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت می توانند عملیات پرداخت را انجام داد.
اگر قبض اینترنتی پرداخت شده است کاربر باید برای اطمینان از عملیات پرداخت به حساب بانکی مراجعه کنند و در صورت کسر شدن پول از حساب مشخص است که صورتحساب پرداخت شده است.
گفتنی است هر سهام دار در سال آینده که تاریخ آن اعلام خواهد شد، می تواند با ورود به سامانه عملیات بانکی خود را مشاهده کنند.
سوال: اگر پول اعلام شده را پرداخت نکنیم آیا سهام به ما تعلق می گیرد؟
دولت آبادی: در صورتی که سهام دار پول پرداخت نکند مبلغی که به عنوان سود از شرکت ها به افراد تعلق گرفته بر ای سهام دار است که حدودا مبلغ ۵۳۲ هزار تومان می شود. این افراد می توانند در سال آیند سود سهام شان را دریافت کنند.
سوال: پول سهام عدالت را هر شخص خودش باید پرداخت کند یا این عملیات باید از سوی سرپرست خانوار انجام گیرد؟
دولت آبادی: صورت حساب افراد باید جداگانه پرداخت شود اما حساب پرداخت کننده می تواند از حساب هر فرد دیگر صورت گیرد.
سوال: از چه زمانی افراد می تواند سهام خود را به فروش برسانند؟
سبحانی : باید منتظر باشند تا فرآیند فروش اعلام شود و قوانین لازم برای فروش مصوب شود.
سوال: افرادی که برای سهام عدالت ثبت نام نکرده اند چه باید بکنند؟
سبحانی: در حال حاضر هیچ تصمیمی برای ثبت نام جدید گرفته نشده است که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تنها ۶ دهک شامل ثبت نام بوده اند که باتوجه به تعداد ثبت نام ها تعداد کمی در این ۶ دهک ثبت نام نکرده اند و این عزیزان برای ثبت نام مجدد باید منتظر باشند تا مشخص شود چه تعداد با چه مکانیکی ثبت نام کنند. در صورت تایید ثبت نام مجدد از آغاز نیمه دوم سال ۱۳۹۶ شرایط ثبت نام اعلام خواهد شد.
سوال: صدور پرداخت قبض ۱۰ هزارتومان تا ۵۰۰ هزار تومان است کدام یک را باید انتخاب کنیم؟
سبحانی: پرداخت در اختیار خود افراد است ما یک مبلغ کف گذاشتیم و سقف پرداخت در اختیار خود افراد است و هیچ اجباری نیست و داوطلبی است به این معنا که هرکس بیشتر پرداخت کند میزان دارایی و سهم خود را بیشتر می کند و میزان پرداخت همان میزان اقساطی است که در فیش آنها قید شده است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =