شهروندان به کمک آتش نشانی می آیند

0 158

به گزارش صبح کاسپین، امروزه در شهرها ایستگاه های آتش نشانی نقش بسزایی جهت امداد رسانی بواسطه کمک به شهروندان حادثه دیده در دشواری های رویارویی با حریق و حوادث دارند.

به عبارتی می توان گفت: مهمترین کارکرد ایستگاه های آتش نشانی، کمک و امداد رسانی به نیازمندان حادثه دیده است. آتش نشانان و ایستگاه های آتش نشانی بواسطه آنکه می توانند در لحظات سخت به استمداد شهروندان گرفتار حوادث بشتابند و جان و مال افراد جامعه را در مقابل بلایای طبیعی و غیر طبیعی نجات دهند و دستگیر شهروندان باشند از این رو یکی ازبهترین و مناسب ترین مکان ها برای خیرین جهت کمک و دستگیری از شهروندان حادثه دیده وکمک و یاری رساندن به آتش نشانان برای اهدای زمین، ساخت، تجهیز و بهره برداری از ایستگاه های آتش نشانی است تا از این طریق خدمات آتش نشانان با سهولت و دسترسی بهتر و سریعتر به شهروندان صورت گیرد.
شهروندان مهربان شهر باران درلحظات وداع با ماه مبارک رمضان و نیز درآستانه عید سعید فطر هستیم آیا می دانید در چند سال اخیر ایستگاه های آتش نشانی از ۵ ایستگاه به ۱۳ ایستگاه افزایش یافته است و ۲ ایستگاه دیگر تا ماه های آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید و اما ما آتش نشانان، خادمان شما همشهریان؛ خوشحالیم که دست های مهربانتان این بار به استمداد ما آمد و به کمک ما شتافت.
افتخار می کنیم که یکی از شهروندان نوعدوست شهر زیبایمان رشت با تقبل کلیه ی هزینه های ساخت یک ایستگاه آتش نشانی به کمک ما آتش نشانان آمده و اکنون در حال ساخت این ایستگاه در یکی از نقاط مهم شهر رشت است و تمایلی نیز به عنوان کردن نامش ندارد در همین رابطه گفتگوی مختصری داریم با بابک رمضانی، رییس سازمان آتش نشانی رشت که در ادامه می خوانید…
اوضاع فعلی آتش نشانی رشت از زبان رییس این سازمان
بابک رمضانی رییس سازمان آتش نشانی در این باره گفت: بحمدالله اوضاع مان رو به بهبودی است و طی چند سال اخیر توانسته ایم به لطف خدا و حمایت های مدیران شهری و اعضای محترم شورای اسلامی شهر، گام های استواری را برای رشد ایستگاه های آتش نشانی و تجهیز این ایستگاه ها برداریم اما این کافی نیست ما اکنون در بسیاری از حوزه ها مشکل داریم، یکی از بارزترین این مشکلات ماشین آلات ما هستند که عمر بالایی دارند و باید به تدریج از چرخه ی عملیات خارج شوند که در این زمینه هم، گام های خوبی برداشته ایم و در روزهای آینده تعدادی خودروی اطفایی به ناوگان خودرویی مان اضافه می شود با این همه باز مشکل به قوت خود باقی است زیرا خودروها ی فعلی با این طول عمر و هزینه های سنگینی که دارند دیگر پاسخگوی نیاز شهر نیست.

نقش خیران در آتش نشانی
رمضانی تاکید کرد: شاید شنیده بودید خیرین در بحث احداث مسجد، مدرسه و… مشارکت می کنند و وسایل مختلف به اقشار نیازمند جامعه هدیه می دهند اما فعالیت های نوعدوستانه در آتش نشانی حد و مرز نمی شناسد در اینجا احداث ایستگاه آتش نشانی تنها بخشی از فعالیت های انسان دوستانه است. زیرا خیرین علاقمندند در حد بضاعت شان به ما کمک کنند و هر آنچه که از دستشان بر می آید انجام بدهند. اما از آنجایی که بروز رسانی تجهیزات انفرادی و حرفه ای آتش نشانان بسیار هزینه بر است این سازمان در تامین این تجهیزات با مشکل مواجه است. بنابراین کمک ها نیز محدود به یک مساله نبوده و اینجا اولویت بندی مهم است که حرف اول را می زند. در این سازمان خدمات رسان تا این اندازه مهربانی موج می زند.
مردم آتش نشانان شهر شان را دوست دارند
رمضانی با اشاره به اینکه مردم آتش نشانان شهر شان را دوست دارند، افزود: آتش نشانان در خدمت مردم هستند و وظیفه دارند تا جان و مال شهروندان را از گزند حوادث حفظ کنند وی درآمد سازمان آتش نشانی را بسیار ناچیز خواند و ادامه داد: خیران به کمک آتش نشانی بشتابند و کسانی که توانایی مالی ندارند واسطه ی کمک خیر شوند، پیغمبر خدا در همین رابطه گفته است کار خیر اگر صد دست هم بگردد همه آنها مانند دست اول ثواب خواهند برد. ما هم سعی می کنیم واسطه ای باشیم تا از طریق بهبود خدمات و امداد رسانی خیرین را به حادثه دیدگان وصل کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 5 =