نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت امروز با رویکرد افزایش و تسهیل در واردات غلات در رشت بر گزار شد.

0 132

به گزارش عصرکاسپین،راهکارهای افزایش ظرفیت بنادر گیلان و تسهیل در روند واردات غلات از کشورهای حاشیه خزر امروز در رشت بررسی شد.
رییس اتاق بازرگانی ، صنعت ، معدن و کشاورزی گیلان در این نشست با بیان اینکه در زمان کنونی وارد کنندگان غله در استان روندی ۲ هفته تا یک ماه را برای ترخیص کالای خود در بنادر استان طی می کنند افزود : نبود آزمایشگاه سنجش غلات وارداتی از جمله مشکلاتی است که روند ترخیص را طولانی می کند و انگیزه تجار برای تعامل با بنادر استان را کاهش می دهد.
هادی تیزهوش تابان از عزم جدی مسئولان استان برای راه اندازی یک آزمایشگاه تشخیص مواد در دامپزشکی استان خبر داد وافزود : با راه اندازی این آزمایشگاه در آینده ایی نزدیک روند سنجش غلات وارداتی از کشورهای حوزه خزر در گیلان به کمتر از یک هفته کاهش خواهد یافت.
مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان نیز ظرفیت بنادر انزلی و آستارا را ۲۰ میلیون تن در سال اعلام کرد و افزود : در زمان کنونی تنها از حدود ۱۵ درصد این ظرفیت معادل ۳ میلیون تن در سال استفاده می شود که لازم است.
حسین چراغی از افزایش ۲۱ درصدی ظرفیت واردات و صادرات بندر انزلی در سال ۹۵ خبر داد و افزود : تنها راه حفظ این روند، افزایش تعامل بخش خصوصی و دولتی ست.
مهرداد باقری نژاد مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر نیز گفت : در۳ ماهه نخست امسال این شرکت ۲۰۰ هزار تن غله برای تجار وارد کننده حمل کرده که ۳۰ هزار تن آن از بندر انزلی بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =