آتش سوزی های بی امان علفزارها درگیلان

0 160

به گزارش عصرکاسپین،از دقایقی پس از ۱۱ صبح امروز ۲۱ مرداد ۹۶ پنج دستگاه خودروی اطفایی بهمراه بالغ بر ۱۵ آتش نشان به محل آتش سوزی علفزارها و جنگل جاده لاکان پس از پادگان شهید مدنی اعزام شدند.

شهرام مومنی با بیان اینکه در ۴۸ ساعت گذشته ۵۰ مورد آتش سوزی علفزارها و جنگل به آتش نشانی رشت اعلام شد، افزود: در مجموع این آتش سوزی ها توسط ۱۸۰ آتش‌نشان و ۶۰ خودروی اطفایی و با صرف زمانی بالغ بر ۵۴:۳۵ مهار شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۵ آتش نشان بهمراه ۵ خودروی اطفایی در حال خاموش کردن آتش در مکان جاده لاکان هستند، گفت: روز گذشته نیز اطفای این آتش سوزی توسط ۶ آتش نشان بهمراه ۳ خودروی اطفایی در زمانی بیش از ۷ ساعت بطول انجامید.

وی در ادامه به تلاش های مکرر و طاقت فرسای آتش‌نشانان با توجه به گرمای هوا که شدت گرما بر تن آتش نشانان بواسطه پوشیدن لباس ها و ادوات آتش نشانی افزوده می شود، گفت: از همین جا از تلاش های شبانه روزی این عزیزان قدردانی کرده و امید است شهروندان و مسافران نیز به نکات ایمنی و آتش نشانی توجه بیشتری داشته باشند.

همین گزارش حاکی است: تنها در ۲۰ روز مرداد۹۶ بالغ بر ۳۰۷ اطفای آتش سوزی علفزارها بر عهده آتش نشانان شهر باران بوده است.

گفتنی است: متاسفانه بعلت گستردگی و شدت اینگونه آتش سوزی ها آتش نشانان عملیات های نفس گیر چندین ساعته را سپری می کنند.

لطفا جهت اطلاع رسانی جهت آگاهی بیشتر شهروندان از تلاش های آتش نشانان و همچنین فرهنگ سازی جهت کاهش آتش سوزی های مکرر و بی امان علفزارها این پیام را منتشر کنید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 4 =