آغاز برداشت فندق از باغ های آستارا

0 180

به گزارش عصرکاسپین،مدیر جهاد کشاورزی آستارا از آغاز برداشت فندق در ۴۰۲ هکتار از باغ های این شهرستان خبر داد.
ایرج شیارکار روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : فندق در مناطق بالادست و روستاهای حیران، چملر، ونه بین، مشند، آق مسجد و دگیرمانکشی آستارا کشت می شود و برداشت آن در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا اوایل مهر ماه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: پیش بینی می شود ۴۰۰ تن فندق برداشت شود و ۱۴۰ بهره بردار آن حدود ۶ میلیارد ریال درآمد خواهند داشت.
فندق به دلیل داشتن ترکیبات چربی، پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین ای، مواد معدنی، فیبرهای رژیمی و آنتی اکسیدان در میان دانه های خشک از نظر مواد مغذی و سلامتی از جایگاه خاصی برخوردار است و در شهرهای رودسر، املش، سیاهکل، تالش، رودبار و آستارای استان گیلان استحصال می شود.
** هفت هزار و ۵۰۰ هکتار شالیزار در آستارا
مدیر جهاد کشاورزی آستارا گفت: اواخر مرداد ماه بهترین زمان برداشت برنج است و با توجه به احتمال تغییر وضعیت جوی در شهریور ماه، کشاورزان محصول برنج خود را تا پایان مرداد ماه برداشت کنند.
وی اضافه کرد: حدود ۷۰ درصد محصول از سه هزار و ۲۰۰ هکتار مزارع برنج آستارا برداشت شده و بارش ۱۶ میلیمتر باران در روز گذشته، خسارتی به مزارع برنج آستارا وارد نکرده است.
وسعت اراضی زیر کشت در آستارا هفت هزار و ۵۰۰ هکتار است و سه هزار و ۲۰۰ هکتار آن به کاشت انواع برنج اختصاص می یابد و سالیانه بیش از ۱۵هزار تن شلتوک و ۱۰ هزار تن برنج تولید می شود.
آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − پنج =