فرماندار آستارا: از حضور اتباع خارجی برای تقویت گردشگری مذهبی استفاده شود

0 194

به گزارش عصرکاسپین،سال گذشته بیش از شش هزار زائر از کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان از مرز زمینی آستارا برای عزیمت به کربلا گذر کردند.
فرماندار استارا با اشاره به اینکه شناساندن امام زادگان و اماکن مذهبی می تواند به تقویت گردشگری مذهبی در آستارا کمک کند، اضافه کرد: ارائه خدمات مناسب به زائران اربعین حسینی در لحظه ورود به ایران مهم است و در این راستا از ظرفیت کانون های فرهنگی مساجد باید استفاده شود.
رنجکش با بیان اینکه کارگروه های ستاد اربعین باید به وظایف خود در استقبال و اسکان زائران به درستی عمل کنند، تصریح کرد: روزانه حدود ۲ هزار تبعه خارجی از مرز آستارا وارد کشور می شوند و از این ظرفیت در طول سال باید برای اشاعه فرهنگ دینی استفاده کنیم.
رنجکش با بیان اینکه خدمات دهی به زائران خارجی باید در شأن نظام جمهوری اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: دستگاه های متولی به صورت دقیق بر خدمات رسانی به زائران نظارت کنند تا رضایت آنان را جلب کنیم.
امام جمعه آستارا نیز در این جلسه گفت: برنامه ریزی برای زائران اربعین حسینی نباید منحصر به استقبال آنها شود، بلکه برای بدرقه آنان نیز تمهیدات لازم اندیشیده شود.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا خواستار هماهنگی بیشتر گمرک و پایانه مرزی آستارا در استقبال از زائران اربعین شد و بیان کرد: سال گذشته در پذیرایی از زائران خارجی اربعین در آستارا با مشکلاتی نظیر تامین تغذیه مواجه بودیم و با مشارکت یکی از استان ها برطرف شد.
وی ادامه داد: در سال گذشته نظارتی بر هزینه حمل و نقل زائران خارجی اعمال نمی شد و باعث نارضایتی آنها شده بود که امسال باید برطرف شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالیانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × سه =