مطالبات معوقه؛ کارگران اخراجی اشی‌مشی را به خانه‌ کارگر کشاند

0 157

به گزارش عصرکاسپین،تعدادی از کارگران اخراجی کارخانه «اشی مشی» مستقر در شهر صنعتی رشت از خانه کارگر گیلان تقاضای رسیدگی به مطالباتشان را کردند.

تعدادی از کارگران اخراجی کارخانه «اشی مشی» مستقر در شهر صنعتی رشت از خانه کارگر گیلان درخواست کردند به تقاضای آنها درباره مطالباتشان رسیدگی کند.

این کارگران که شمار آنها در حدود ۱۱۰ نفر است، در پایان اردیبهشت ماه سال جاری تعدیل شده‌اند و هنوز نزدیک به شش ماه مزد پرداخت نشده طلبکارند.
در بین کارگران اخراجی حتی افراد با سابقه تا حدود۱۵ تا ۲۵ سال وجود دارد، ولی به صورت ناگهانی پایان اردیبهشت ماه انها را اخراج کردند
این کارگران درباره وضعیت مطالبات خود گفتند: ما از یکسو از ترس وصول نشدن مطالباتمان از سوی کارفرما به اداره کارگیلان طرح شکایت نکرده‌ایم و از سوی دیگر، کارفرما هیچگونه وعده مشخصی در خصوص برگشت به کار یا پرداخت مطالباتمان نداده است. برای همین ناچار شدیم از مسئولان خانه کارگر گیلان تقاضا کنیم به مشکل ما رسیدگی کنند.
«حسن ایزدی »دبیر اجرایی خانه کارگر استان گیلان نیز در این خصوص گفت: روز پنجشنبه تعداد زیادی از کارگران اخراجی شرکت اشی مشی به همراه خانواده‌های خود به خانه کارگر مراجعه کرده و از ما خواستند پیگیر مطالبات معوقه و بازگشت به کار آنها باشیم.

او با بیان اینکه حدود یک هفته پیش مشکلات کارخانه اشی مشی و کارگرانش در جلسه کمسیون کارگری استان بررسی شد، در ادامه افزود: در این جلسه؛ کارفرما وعده پرداخت بخشی از مطالبات کارگران اخراجی را داد و امیدواریم در فرصت باقیمانده تا موعد مقرر این وعده عملیاتی و مطالبات مورد نظر کارگران پرداخت شود.
طبق اظهارات وی، در گذشته شرکت اشی مشی یکی از واحدهای نمونه استان گیلان محسوب می‌شد که با حداقل امکانات فعالیت تولیدی خود را در گیلان آغاز کرد اما در جریان نوسانات اقتصادی سالهای ابتدایی دهه ۹۰ دچار مشکل شد که نتیجه آن وضعیت کنونی است.
ایزدی با بیان اینکه یکی وظایف اصلی تشکیلات خانه کارگر استان گیلان رسیدگی به مشکلات صنفی کارگران در صنایع مختلف است، گفت: امروز شاهد هستیم که خانه کارگر به خانه امن کارگران تبدیل شده و آنها هر روزه جهت حل مشکلات و طرح مطالبات خود به دفاتر خانه کارگر در استان‌ها مراجعه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خانه کارگر حل و فصل دعاوی صنفی کارگری قبل از طرح شکایت در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر محاکم قضایی است.

دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان در خاتمه یادآور شد: در پیگیری مطالبات کارگران اخراجی اشی مشی نیز خانه کارگر تمام تلاش خود را برای وصول مطالبات معوقه آنها با حمایت مسئولان استانی انجام خواهد داد و پیگیری می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 5 =