گردشگران روس سفر به تایلند و امارات را به ایران ترجیح می‌دهند

0 171

به گزارش عصرکاسپین،تلاش ایران برای جذب گردشگران روس پس از تحولات اخیر در منطقه و پس از آن تغییرات و دگرگونی‌های ترکیه پس از کودتا و حملات تروریستی شدت گرفت و در نخستین اقدام مقامات ایرانی تلاش کردند موضوع لغو روادید ایران و روسیه را در دستور کار قرار بدهند و به نتایج خوبی هم دست یافتند.
باوجود این تلاش‌ها، گردشگران روسی هنوز ایران را مقصد مناسبی برای گردشگری خود نمی‌دانند و آنطور که سفیر روسیه در تهران به ایسنا اعلام کرده است ترجیح می‌دهند به جای ایران به تایلند و امارات سفر کنند.

گردشگران روس بالاترین حجم از گردشگران خارجی ترکیه را تشکیل می‌دادند که پس از اشتباه نیروهای ترکیه در هدف قراردادن یک جنگنده روسی و بالاگرفتن تهدیدات لفظی ۲کشور علیه یکدیگر در مجادلات منطقه‌ای از سفر به ترکیه خودداری کردند و بدین‌ترتیب صنعت گردشگری ترکیه را با رکود و ورشکستگی مواجه کردند.

ایران نیز پس از اتفاقات اخیر در ترکیه مذاکرات جدی با دولت روسیه و متولیان صنعت گردشگری آن کشور را آغاز کرد تا حجم زیاد گردشگران روس را که پیش از این ترکیه را یکی از مقاصد اصلی سفر انتخاب می‌کردند جذب جاذبه‌های گردشگری ایران کند. اما باوجود آغاز تلاش‌ها در ۲سال گذشته مسیر ایران هنوز برای گردشگران روس ناشناخته و آنطور که لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران در گفت‌وگوی خود با ایسنا اعلام کرده است: نمی‌توان روس‌ها را به زور به ایران فرستاد و آنها ترجیح می‌دهند به جای سفر به ایران به تایلند و امارات بروند.

درخواست روزانه ۹۰۰ ایرانی برای سفر به روسیه
او دلیل سفرنکردن روس‌ها به ایران را به‌دلیل برخی محدودیت‌های موجود در کشورمان اعلام کرده است. اما به گفته سفیر روسیه در تهران ایرانی‌ها پس از طرح مذاکرات مرتبط با لغو روادید گردشگری بیشترین حجم سفر به روسیه را داشته‌اند.

به گفته او، سفارت روسیه در ایران روزانه ۸۰۰ تا ۹۰۰ روادید سفر در تهران، اصفهان و رشت برای ایرانی‌ها صادر می‌کند و بعضی روزها آنقدر درخواست روادید سفر به روسیه زیاد است که راننده‌ها و بسیاری از دیپلمات‌ها هم به بخش کنسولی سفارت روسیه در تهران برای صدور روادید کمک می‌کنند.

سال گذشته براساس آنچه سفیر روسیه در تهران اعلام کرده است، بیش از ۶۳هزار ایرانی از روسیه بازدید کرده‌اند و روس‌ها نسبت به حضور ایرانی‌ها و چینی‌ها در روسیه رویکردی مثبت پیدا کرده‌اند.

جاگاریان اما با اشاره به برخی محدودیت‌های موجود در ایران و با تأکید بر اینکه ایران کشوری باستانی و تاریخی است گفته که محدودیت‌ها باعث می‌شود روس‌ها، کشورهایی چون تایلند، امارات، اروپای جنوبی و ترکیه را همچنان به جای سفر به ایران ترجیح بدهند.

سفارت ایران مسئول جذب گردشگران روس
آنطور که سفیر روسیه در تهران درخصوص نبود توازن میان گردشگران ارسال شده به ۲کشور گفته است، دولت روسیه نمی‌تواند به گردشگران روس اصرار کند که به ایران سفر کنند چون درصورتی که اتفاقی برای آنها در ایران بیفتد، برای سفارت آن کشور در تهران دردسر می‌شود. او گفته که وظیفه سفارت ایران در روسیه است که گردشگران روس را برای سفر به ایران جذب کند و برای این هدف شرکت‌های گردشگری ایرانی نیز باید با حمایت سفارت ایران در روسیه فعال شوند. جاگاریان همچنین درخصوص لغو روادید میان ایران و روسیه اعلام کرد: لغو روادید تنها به گروه‌های گردشگری ۵ تا ۵۰ نفری مربوط است که قرارداد آن در حاشیه سفر حسن روحانی به روسیه امضا شد و روسیه نیز اکنون در انتظار اقدام و پاسخ کتبی ایران است. سفیر روسیه در تهران اعلام کرد: وزارت امور خارجه روسیه ۱۲ آوریل رسما اعلام کرد که روسیه تمام اقدامات داخلی را انجام داده و منتظر اقدامات ایران و پاسخ کتبی آنهاست، بنابراین لغو روادید محلی هنوز مطرح نیست ولی سفارت روسیه در ایران دریافت روادید برای تجار و دانشجویان را بی‌اندازه آسان کرده و شاهد افزایش سفر به روسیه در این بخش است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × چهار =