گریه نماینده لنگرود در پی واردات سه میلیون تنی برنج به کشور / انتقاد تند لاهوتی از حجتی در صحن مجلس

0 139

به گزارش عصرکاسپین، مهرداد لاهوتی عصر امروز در مخالفت با وزیر جهاد در صحن مجلس هنگامی‌که به حجم واردات بیش‌ازحد برنج به کشور، اشاره کرد و گفت که ۴۰۰ هزار تن نیاز کشور به واردات برنج باعث شده تا عده‌ای سالانه سه میلیون تن برنج وارد کنند، گریه‌اش گرفت.

گریه نماینده لنگرود در پی واردات سه میلیون تنی برنج به کشور / انتقاد تند لاهوتی از حجتی در صحن مجلس

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود عصر امروز در مخالفت با وزیر محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در صحن مجلس صحبت کرد.

وی به واردات بیش از محصولات به کشور انتقاد کرد و ندادن پول کشاورزان و چایکاران پرداخت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: آقای حجتی شما پول چایکاران که دستان آن‌ها پینه‌بسته است را ندادید.

لاهوتی افزود: خدا را شاهد می‌گیرم و شمارا دعوت می‌کنم تا به حوزه انتخابیه این‌جانب بیائید و به‌عنوان وزیر با این کشاورزان دست بدهید، دست‌های ترک‌خورده و پینه‌بسته آن‌ها دست‌های شمارا می‌برد. ندادن پول آن‌ها گناه دارد.

وی خطاب به حجتی تصریح کرد: شما پول سرمازدگان برف در مازندران و گیلان را نه‌تنها پرداخت نکردید بلکه از مصر و ترکیه پرتقال وارد کردید. آیا این شیوه اداره کشاورزی مملکت است؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از اظهارات حجتی در خصوص رسیدن به خودکفایی گندم گفت: شما می‌دانید عده‌ای صاحب منافع که در دستگاه‌های دولتی نفوذ دارند، گندم وارد کردند و به شما فروختند.

لاهوتی بابیان اینکه شما اخیراً کاهش تعرفه واردات برنج داشتید، افزود: نیاز سالانه کشور به برنج ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تن است که ۲ میلیون ۴۰۰ هزار تن در داخل تولید می‌شود؛ بنابراین تنها به ۴۰۰ هزار تن برنج نیاز است که اگر من شش ماه وزیر جهاد کشاورزی شوم در همین داخل ۴۰۰ هزار تن را تولید می‌کنم.

وی افزود: ۴۰۰ هزار تن نیاز به واردات، بهانه‌ای شد برای عده‌ای تا سالانه سه میلیون تن برنج وارد کنند/بولتن نیوز.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + دو =