آتش سوزی جنگل های منطقه خرفکل شهرستان شفت مهار شد

0 133

به گزارش عصرکاسپین، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شفت از مهار کامل آتش سوزی پراکنده در یک قطعه ۴۰ هکتاری از جنگل های منطقه خرفکل این شهرستان در ساعت سه بامداد امروز (چهارشنبه) خبرداد.
ناصر جمالزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شروع آتش سوزی پراکنده در یک منطقه ۴۰ هکتاری از جنگل های شفارود منطقه خرفکل شهرستان شفت در شب گذشته (سه شنبه)، اظهار کرد: بعداز اطلاع از وقوع این حادثه تمامی نیروهای امدادی، خدماتی و سایر دستگاه های شهرستان به منطقه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه بعداز تلاش های بسیار در ساعت سه بامداد امروز (چهارشنبه) آتش به صورت کامل مهار شد، افزود: برای مهار این آتش سوزی آتش نشانانی از شهرستان های شفت، فومن، صومعه سرا، هلال احمر، یگان ویژه منابع طبیعی استان گیلان، نیروهای سپاهی و بسیج، عوامل شهرک صنعتی و مدیرعامل شهرک صنعتی شفت، منابع طبیعی شهرستان، نیروی انتظامی و کارکنان جنگل شفارود و مردم محلی حضور داشتند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شفت با بیان اینکه این آتش سوزی در یک قطعه ۴۰ هکتار از جنگل های شفارود منطقه خرفکل شفت و به صورت پراکنده رخ داده بود، گفت: علت دقیق این حادثه در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه آتش سوزی در کف جنگل و در سطح زمین بوده است، خاطرنشان کرد: لاشه برگ های ریخته شده از درختان براثر این آتش سوزی سوخت ولی آسیب جدی به درختان منطقه وارد نشده است.

به گفته جمالزاده این قطعه ۴۰ هکتاری جزء طرح های جنگل کاری و احیای و بهره برداری سازمان جنگل ها بوده و درختان نیز از نوع صنوبر دست کاشت هستند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش همه دستگاه های امدادی و خدماتی و آتش نشانی، یادآورشد: با توجه به ایجاد جاده های استاندارد در اطراف این قطعه توسط سازمان جنگل ها امدادرسانی و اقدامات برای مهار آتش سوزی با سهولت انجام شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × چهار =