آغاز عملیات اجرایی طرح تامین آب شرب روستاهای املش

0 108

به گزارش عصرکاسپین،عملیات اجرایی طرح تامین آب شرب ۹ روستای دهستان سمام بخش رانکوه شهرستان املش آغاز شد.
محمدعلی نجفی استاندار گیلان درمراسم عملیات اجرایی طرح تامین آب شرب ۹ روستای املش گفت: در ۴ سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه ی آبرسانی روستایی گیلان انجام شده است.

وی افزود: در این مدت زمانی حدود ۱۲ درصد به شاخص بهره مندی روستاهای استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی افزوده شده است.

یونس محمودی فرماندار املش با بیان اینکه در هفته ی دولت امسال ۷۵ طرح عمرانی، تولیدی، صنعتی و خدماتی با اعتباری بالغ بر ۶۳۰ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری رسید، گفت: عملیات اجرایی طرح آبرسانی به ۹ روستای دهستان محروم سمام با مشارکت قرارگاه سازندگی سپاه قدس و شرکت آبفار گیلان آغاز می شود.

محبعلی رنج ور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه طرح های تامین و تقویت آب آشامیدنی ۲۶ روستای استان با بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید، اظهار داشت: با افتتاح این طرح ها ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از روستاییان گیلان از نعمت آب شرب پایدار و بهداشتی برخوردار شدند.

وی افزود: با بهره برداری از طرح های مزبور شاخص بهره مندی روستاهای استان از آب شرب سالم به عدد ۷۶.۱ درصد ارتقاء یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه طرح جمع آوری و تصفیه ی فاضلاب ۶ روستای گیلان با اعتباری افزون بر ۷۳ میلیارد ریال آماده ی بهره برداری است، گفت: با افتتاح این طرح نیز ۴ و ۸۰۰ نفر از شبکه ی مدرن فاضلاب بهره مند می شوند.

محبعلی رنج ور با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی به ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از اهالی ۹ روستای دهستان سمام شهرستان املش افزود: ۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح پیش بینی شده است.

وی گفت : حجم عملیاتی طرح مزبور شامل اجرای ۲۵ کیلومتر خط پمپاژ، حفر یک حلقه چاه با آبدهی ۲۵ لیتر بر ثانیه و احداث ۸ باب ایستگاه پمپاژ است.

سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان نیز تصریح کرد: پیرو دستور مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت سپاه برای اجرای طرح های زیرساختی یکصد دهستان محروم کشور، طرح های زیرساختی از جمله تامین آب شرب سالم و بهداشتی ۳ دهستان سمام، درفک و حویق شهرستان های املش، رودبار و تالش با مشارکت شرکت آبفار و سپاه گیلان اجرایی می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + 16 =