از عدم حضور آمبولانس تا نارسایی قلبی فرد متوفی/ چه کسی مقصر فوت کشتی‌گیر گیلانی قزوین است؟

0 134

به گزارش عصرکاسپین، در جریان مسابقات کشتی پیشکوستان کشور که در تبریز در حال برگزاری است، حسین نیک‌نژاد کشتی‌گیر قزوینی عضو تیم گیلان در اواخر مسابقه خود با حریف اصفهانی روی زمین افتاده و دچار ایست قلبی می‌شود که بلافاصه توسط چند تن از اعضای تیم‌های دیگر و سپس گروه پزشکی حاضر در سالن احیاء و در ادامه به بیمارستان سینا انتقال می‌یابد اما در نهایت این کشتی‌گیر که در رده سنی ۵۵-۶۰ سال کشتی می‌گرفت، در بیمارستان جان به جان آفرین تسلیم می‌کند.

در پی این اتفاق، اخبار زیادی در فضای مجازی مبنی بر عدم حضور آمبولانس در محل برگزاری مسابقه منتشر و حتی علت فوت کشتی‌گیر قزوینی تأخیر در حضور به موقع اکیپ اورژانس اعلام شد.

علی‌اکبر وظیفه‌خواه، رئیس هیات کشتی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آناج با تکذیب اخبار منتشر شده در خصوص عدم حضور آمبولانس در محل مسابقه، اظهار داشت: هنگام برگزاری مسابقات آمبولانس در سالن حضور داشت و پس از اینکه این اتفاق تلخ به وقوع پیوست، ۴ پزشک سریعاً دست به کار شده و مشغول مداوا شدند!

وی تصریح کرد: آقای دکتر سعید حسینی شخصا به عنوان متخصص تیپ اوژانس کار احیای کشتی‌گیر گیلانی را برعهده داشتند که متاسفانه تلاش‌ها برای نجاتش در بیمارستان نتیجه نداد و این کشتی‌گیر دار فانی را وداع گفت، لذا اینکه چنین اتفاقی را قصور مسئولین برگزاری مسابقات اعلام کرده‌اند، جای تأسف دارد.

رئیس هیات کشتی آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: متاسفانه فضای مجای محل پخش شایعات و اخبار کذب شده و ما دیروز از شخصی که این خبر دروغین را منتشر کرد، اعلام جرم نمودیم.

در این راستا، حبیب مقصودی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز ضمن تسلیت به بازماندگان آن مرحوم و جامعه ورزش، گفت: از بدو این مسابقات اکیپ پزشکی شامل ۲ نفر پزشک و یک دستگاه آمبولانس در سالن پورشریفی تبریز مستقر بودند و دکتر داداشی به عنوان متخصص قلب نیز حضور داشت، اما متاسفانه مرحوم حسین نیک‌نژاد از استان گیلان در حین رقابت با کشتی‌گیر اصفهانی دچار ایست قلبی شد و تلاش‌ها برای احیای او نتیجه نداد و دار فانی را وداع گفت.

وی در تشریح عملیات امدادرسانی به این پیشکسوت فقید کشتی توضیح داد: ابتدا عملیات احیا توسط پزشک انجام شد و بلافاصله با آمبولانس به نزدیکترین بیمارستان انتقال یافت اما متاسفانه در نهایت بعد انتقال به بیمارستان جان به جان آفرین تسلیم کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان تبریز یادآور شد: در جریان ۱۰ روز مسابقات کشتی در سه رده سنی هیات پزشکی ورزشی استان به خوبی این رقابت‌ها را پوشش داد.

این اظهارات از سوی مسئولان مسابقات در حالی مطرح می‌شود که گروهی از شاهدان گزارش داده‌اند اکیپ اورژانس بعد از گذشت حداقل یک ربع از این حادثه در محل حضور یافته و اقدامات لازم برای انتقال کشتی‌گیر قزوینی به بیمارستان انجام گرفته است و گروهی دیگر نیز مدعی هستند آمبولانس در پارکینگ سالن مستقر بوده و از این رو، اکیپ اورژانس با تأخیر چند دقیقه‌ای در سالن حضور یافته است.

نکته دیگر اینکه، تربیت بدنی استان با ۳ بیمارستان به منظور برگزاری این مسابقات قرارداد همکاری منعقد کرده است که شامل بیمارستان‌های نجات، سینا و بهبود می‌‌شود و در این بین، بیمارستان نجات نزدیک‌ترین مرکز درمانی به محل مسابقات است اما به دلیل اینکه امکانات برای ادامه عملیات احیاء این کشتی‌گیر در بیمارستان سینا مهیا بود، وی به این بیمارستان منتقل شد.

از سویی جالب است بدانید در گزارش گروه پزشکی بیمارستان سینا عنوان شده است فرد متوفی دچار نارسایی قلبی بوده و بنابراین با اتفافات رخ داده معلوم نیست چه کسی مقصر اصلی فوت این کشتی‌گیر پیشکسوت کشورمان است؟

خاطرنشان می‌گردد؛ عدم حضور آمبولانس در مسابقات ورزشی حدود یک ماه پیش در جریان دیدار دوستانه تیم‌های تراکتورسازی و نفت مسجد سلیمان در تهران و در پی اتفاقی که در دقایق پایانی این بازی برای محمدامین بهرامی دروازه‌بان جوان تراکتورسازی رخ داد، بسیار خبرساز شد و نکته قابل تأمل اینکه اگر پزشکان تیم تراکتورسازی به کمک دروازه‌بان تیمشان نمی‌شتافتند معلوم نبود چه بلایی بر سر این گلر جوان می‌آمد و قابل تأمل‌تر اینکه هیچ برخوردی با مقصران این اتفاق صورت نگرفت!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × دو =