در دیدار رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با مدیر کل انتقال خون گیلان بیان شد:

0 128

به گزارش عصرکاسپین،در دیدار رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با مدیر کل انتقال خون گیلان بیان شد:

ایجاد و توسعه درمانگاههای سلامت در محلات رشت/ دسترسی آسان به ایستگاههای اهدای خون/ساخت المان اهدای خون در میدان شهر/شهدای مدافع حرم گیلان اهدا کنندگان مستمر خون/ وجود سه هزار بیمار سرطانی در گیلان

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت در نخستین روز فعالیت این کمیسیون در شورای پنجم با مدیر کل انتقال خون گیلان دیدار و گفت و گو کرد.
فاطمه شیرزاد با قدردانی از اقدامات اخیر اداره کل انتقال خون گیلان در راستای فرهنگ سازی و رفع مشکلات بیماران نیازمند به خون اظهار کرد: خوشبختانه شهروندان رضایتمندی خوبی از اقدامات اداره کل انتقال خون گیلان طی چند ماهه اخیر دارند.

وی با بیان اینکه گیلان مسن ترین استان کشور است تصریح کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده گیلان مسن ترین استان در کشور می باشد و مسئولین این حوزه با برنامه ریزیهای درست و اصولی باید این موضوع را مدیریت کنند.

وی با اذعان به مشکلات بیماران نیازمند به خون بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از بیماران و نیازمندان به منظور دریافت کمک به شورا مراجعه می کنند و شورا بر اساس ماده های ۱۶،۱۷ سعی در حمایتهای مالی از این افراد دارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به تشکیل کمیسیونهای تخصصی شورای رشت گفت: کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت به منظور ایجاد و توسعه درمانگاههای سلامت در محلات مختلف رشت به ویژه مناطق حاشیه نشین با همراهی دیگر مدیران اجرایی آمادگی لازم را دارد.

شیرزاد در خصوص ایجاد ایستگاههای اهدای خون در رشت افزود: ایجاد ایستگاههای اهدای خون در نقاط مختلف رشت نقش مهمی در فرهنگ سازی و همچنین تسهیل امور برای افرادی که قصد اهدای خون دارند ایفا می کند و با این گونه اقدامات یقینا نیاز استان به وارد نمودن خون از دیگر استانها برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مهربانی مردم رشت زبانزد همگان است بیان کرد: مردم رشت در طول دوران دفاع مقدس با حضور در صحنه های نبرد حق علیه باطل نقش موثری در دفاع از ارزشها و مرزهای ایران اسلامی داشتند و در پشت خط مقدم جبهه ها نیز با اهدای خون به منظور درمان مجروحان جنگی و…ایثار و از خود گذشتگی خود را نشان دادند.

شیرزاد خواستار توجه مدیران شهرداری های مناطق رشت به فرهنگ سازی در خصوص مبحث اهدای خون شد و تصریح کرد: مدیران شهرداری رشت بازوان اجرایی شوراها هستند و با جمع آوری دستفروشان از مسیر منتهی به اداره کل انتقال خون گیلان سعی شد تا در انتقال خون و فرآورده های خونی به بیماران نیازمند مشکلی ایجاد نشود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت افزود: متاسفانه آسفالت مسیر منتهی به اداره کل انتقال خون گیلان شرایط مطلوبی ندارد و چاله و چوله های فراوانی در این مسیر دیده می شود و از شهردار منطقه ۲ رشت خواستار رسیدگی و برطرف کردن مشکل آسفالت مسیر هستم.

شیرزاد از انجمن اهدای خون گیلان که تنها انجمن در کشور با این مضمون می باشد قدر دانی نمود.
در ادامه این جلسه مدیر کل انتقال خون گیلان با تقدیر از همراهی رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت اظهار کرد: اداره کل انتقال خون گیلان امانتی است که به بنده سپرده شد و از تمامی اهدا کنندگان نیکو کار که بدون هیچ چشمداشتی اقدام به اهدای خون می کنند سپاسگذارم.

احمد مرادی افزود: یکی از افتخارات اداره کل انتقال خون گیلان این است که یازده شهید سرافراز مدافع حرم استان از جمله اهدا کنندگان مستمر خون بودند.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ اهدای خون را در استان و رشت گسترش داد تصریح کرد: متاسفانه در گذشته شرایط به گونه ای بود که برای تامین خون مورد نیاز از استانهای دیگر خون وارد می کردیم و بنده با این اقدام موافق نیستم.

مرادی با اشاره به اینکه خون تازه مزایای بیشتری برای بیماران نیازمند دارد بیان کرد: در عمل جراحی قلب و… نیاز به خون تازه وجود دارد و اگر به یک کودک تالاسمی خون تازه تزریق شود شرایط جسمانی اش به مراتب مطلوبتر خواهد بود.

مدیر کل انتقال خون گیلان در خصوص نیازمندی بیماران سرطانی به پلاکت خون اظهار کرد: بر اساس آمار مرکز بهداشت بیش از ۳ هزار نفر بیمار سرطانی در استان وجود دارد که نیازمند پلاکت خون هستند و این پلاکتها از طریق خون تازه تامین می شود.

مرادی با اذعان به اینکه مردم گیلان بسیار خونگرم و مهربان هستند تصریح کرد: با اقدامات انجام شده در پنج ماهه نخست سال جاری شاهد افزایش چشمگیر مراجعه کنندگان به منظور اهدای خون در استان هستیم .

مدیر کل انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه نیازمند احداث ایستگاههای اهدای خون در رشت هستیم گفت: ما قصد داریم در قالب کانکس و…نسبت به احداث ایستگاه های اهدای خون در نقاط مختلف رشت از جمله پیاده راه فرهنگی و… اقدام کنیم.

وی افزود: اینکار نیازمند مساعدت میراث فرهنگی و شهرداری رشت می باشد.

مدیر کل انتقال خون گیلان با اشاره به نصب المان اهدای خون در یکی از میادین اصلی رشت گفت: اهدای خون اهدای زندگی است و قصد داریم با مشارکت شورا و شهرداری رشت شرایط احداث المان اهدای خون به منظور فرهنگ سازی و ترغیب مردم به مشارکت در این اقدام خداپسندانه فراهم شود.

در ادامه این نشست سرپرست شهرداری رشت با بیان اینکه شهرداری آمادگی لازم جهت همکاری با انتقال خون گیلان را دارد گفت: شهرداری رشت در چنین مباحثی مشارکت خوبی دارد و با احداث سامانکده های مربوط به مردان و زنان سعی در رفع برخی از مشکلات اجتماعی و سلامت شهروندان دارد.

فرامرز جمشیدپور بیان کرد: موضوع اهدای خون با سلامت مردم در ارتباط است و ما در حد امکانات و توان شهرداری رشت از این موضوع حمایت خواهیم کرد.
وی افزود: جمع آوری دستفروشان از مسیر منتهی به اداره کل انتقال خون گیلان و ساماندهی آنان در مکانی دیگر از جمله اقدامات شهرداری رشت در این راستا بوده است.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به احداث ایستگاههای اهدای خون در پیاده راه فرهنگی رشت تصریح کرد: پیاده راه فرهنگی نقطه پرتردد شهر رشت می باشد و یقینا احداث ایستگاههای اهدای خون در آن می تواند موجب فرهنگ سازی و تشویق مردم به مشارکت در این اقدام خداپسندانه بشود.

جمشیدپور در خصوص استفاده از ۲ دستگاه اتوبوس فرسوده در راستای برنامه های اهدای خون گفت: شهرداری رشت همراه با اداره کل انتقال خون گیلان در راستای حفظ و بهبود سلامت شهروندان گام برخواهد داشت .

در ادامه این جلسه موسس و رئیس هیئت مدیره انجمن اهدای خون گیلان نیز اظهار کرد: رفع مشکل آسفالت کوچه منتهی به اداره کل انتقال خون گیلان از جمله خواسته های انجمن می باشد.

محمد علی پورآرمند افزود: موضوع آسفالت این مسیر از آذر ماه سال گذشته مطرح شد اما هنوز به سرانجام نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه تقاضای نامگذاری یکی از میادین رشت به نام اهدای خون از دیگر خواسته های انجمن می باشد گفت: یازده شهید مدافع حرم گیلان از افرادی بودند که بطور مداوم اهدای خون میکردند و تقاضا داریم به این موضوع نگاه ویژه ای صورت بگیرد.

شهردار منطقه دو رشت نیز با اشاره به وضعیت آسفالت مسیر منتهی به اداره کل انتقال خون گیلان اظهار کرد: آسفالت این مسیر در دستور کار قرار دارد و بعلت مشکلات و خسارتهایی که در جریان بارش برف گذشته به وجود آمد شرایط خاصی ایجاد شد و نیاز به آسفالت در دیگر مسیرها بیشتر احساس می شد.

مرتضی عاطفی افزود: در اسرع وقت آسفالت این مسیر اجرایی و به اتمام خواهد رسید.

کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت گفت: کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا در خصوص نصب المان اهدای خون و نامگذاری یکی از پارکهای شهر به این عنوان همکاری لازم را انجام خواهد داد.

فاطمه شیرزاد افزود: اهدای خون یک عمل نیکو کارانه است و با چنین اقداماتی در سطح شهر باید قدر شناسی خود را از اینگونه اقدامات خداپسندانه نشان بدهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =