فرماندار بندر انزلی در دیدار با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت:فرهنگ ترافیک از اهمیت بسیاری برخوردار است.

0 144

به گزارش عصرکاسپین، مومنی زاده فرماندار شهرستان بندر انزلی در نشست با نازک کار، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان که ظهر سه شنبه (۳۱مرداد) در محل فرمانداری شهرستان بندر انزلی برگزار شد با بیان اینکه امروزه شاهد وابستگی سرمایه گذاری به حمل و نقل هستیم، اظهار کرد: در تمام دنیا سرمایه گذاری در مکان های به وجود می آید که حمل و نقل وجود داشته و حمل نقل نیز در جاهای رونق می گیرد که سرمایه گذاری صورت گیرد.

وی در ادامه با تأکید براهمیت آموزش و پیشگیری از حوادث، افزود: در زمینه آموزش و پیشگیری که با ضعف هایی همراه هستیم آمادگی لازم برای حمایت همه جانبه در سطح شهرستان وجود دارد.

فرماندار شهرستان بندرانزلی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه فیزیکی و مهندسی راه ها، اظهار کرد: در این میان فرهنگ ترافیک از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود : وجود تمام زیرساخت های مناسب حوزه حمل و نقل و نبود فرهنگ استفاده مناسب از آن در سطح جامعه به منزله هدر رفت سرمایه گذاری در این حوزه محسوب می شود.

میرشمس مومنی زاده انجام این اقدامات در راستای ایجاد این فرهنگ در نسل آینده است، خاطرنشان کرد: این فرهنگ سازی در زمینه بستن کمربند ایمنی ایجاد شده که امروز شاهد رعایت همه رانندگان درباره هستیم.

وی با بیان اینکه این فرهنگ سازی باید در تمام زمینه های حوزه ترافیکی فراگیر شود، تصریح کرد: البته توجه به قوانین و مقررات تنها مختص به رانندگان نبوده بلکه در میان عابران پیاده نیز باید این فرهنگ سازی ها صورت گیرد.

نازک کار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز در این نشست اظهار داشت: منطقه آزاد پتانسیل خوبی برای این شهرستان است.

وی با بیان اینکه فقط در بخش خلیج فارس محوریت آسفالت راه ها، قیر است، افزود: در ایران به دلیل داشتن نفت، قیر ارزان و سیمان گران از قیر استفاده میشود و در اروپا قیرگران و سیمان ارزان است که آسفالت از طریق بتن صورت میگیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه کشورهای اروپایی فقط یک لایه آسفالت می کنند و مابقی از بتن استفاده می کنند، گفت: در بسیاری از قسمت های اروپایی رویه جاده ها بتن است که با روش های مختلف انجام می شود.

نازک کار با بیان اینکه با شرایط کنونی سیمان، این نوع آسفالت برای ما صرفه اقتصادی ندارد، تصریح کرد: وقتی خودرو از روی بتن عبور می کند صدای زننده ای دارد.

وی با بیان اینکه انزلی در بحث حوادث معین است، خاطرنشان کرد: بحران اصلی برف در این چندساله مرکزیتش رشت و انزلی است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان اظهار داشت:در مجموعه شهرستان های رشت، انزلی، صومعه سرا و رضوانشهر کانون حوادث است، سعی داریم بخش راهداری در این شهرستان ها تقویت شود.

نازک کار با بیان اینکه در طول سال ۳۷۰ میلیون تومان حقوق و مزایای پرسنل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بندرانزلی است، افزود: با توجه به میزان تخصیص اعتبارات امید است که در این راستا با مشکل خاصی مواجه نشویم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =