پهلوگیری چهارمین کشتی حامل گندم روسیه در بندر آستارا

0 91

عصرکاسپین ، مدیر اجرایی مجری طرح توسعه بندر آستارا گفت : چهارمین کشتی حامل گندم روسیه ، جهت تخلیه بار در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا پهلو گرفت.

«علیرضا چشم جهان» در جریان بازدید خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا ، اظهار کرد: بندر آستارا با ظرفیت ۲.۵ تن برای تخلیه و بارگیری انواع کالا و غلات طراحی شده است.

وی با بیان اینکه این بندر باید در حاشیه دریای خزر بتواند پاسخگوی نیازمندی های وارداتی کشور و ترانزیتی کشورهای حوزه خزر و قفقاز باشد ، ادامه داد : بررسی موقعیت بندر آستارا مبین آن است که تأسیسات ایجاد شده توانایی عبور یک تا یک و نیم میلیون تن غلات و یک میلیون تن کالاهای متفرقه در سال را دارد.

چشم جهان در بخش دیگر سخنان خود حمل و نقل را موتور محرک اقتصاد و تجارت کشور دانست ، افزود : بندر آستارا در یک موقعیت مهم استراتژیک قرار دارد و توجه به مسأله حمل و نقل ، به خصوص حمل و نقل حوزه دریا می تواند کمک شایانی به توسعه این منطقه ، گیلان و حتی سایر استان های کشور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای بسیاری می توانند از طریق این بندر تغذیه شوند، به پهلوگیری چهارمین کشتی حامل گندم روسیه در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا اشاره کرد و گفت: ترمینال اختصاصی غلات این بندر در حال طراحی و ساخت است و ظرف ۲۴ ماه آینده شاهد تکمیل اسکله های این بندر خواهیم بود.

مدیر اجرایی مجری طرح توسعه بندر آستارا توضیح داد: در حال حاضر حدود ۲۰۵ متر اسکله در این بندر وجود دارد و ۷۵ متر اسکله به طول اسکله های موجود اضافه خواهد شد. دو دستگاه مکنده غلات که هر کدام از آنها ۳۰۰ تن در ساعت ظرفیت دارند، در این ترمینال بکار گرفته خواهند شد و سیلوهایی با ظرفیت دپوی ۳۰ هزار تن غلات نیز در این منطقه احداث می‌شود. دو باب انبار هر کدام با وسعت ۳ هزار متر مربع در این بندر احداث شده است که برای کاربری های نگهدای و توزیع غلات استفاده می شود.

علیرضا چشم جهان، میزان سرمایه گذاری در حوزه غلات را ۶۰۰ میلیارد ریال و در حوزه بندر را یک هزار میلیارد ریال برشمرد و اضافه کرد: در راستای تکمیل پروژه این بندر ، باید بتوانیم ظرفیت موجود را به ۲.۵ میلیون تن افزایش دهیم./ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + یک =