فرماندار فومن در جلسه مدیریت پسماند: آموزش در حوزه پسماند را از مدارس آغاز کنیم

0 109

عصرکاسپین / سمیه محبی شولمی؛ جلسه مدیریت پسماند شهرستان فومن با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان اجرایی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد .
در این جلسه با توجه به اجرایی نشدن برخی از مصوبات جلسه گذشته، مسئولان دستگاه های مرتبط به پاسخگویی پرداختند.

فرماندار فومن با اشاره به اهمیت پسماند در دنیا خاطر نشان کرد: امروزه کل جهان با معضل زیست محیطی زباله و پسماند مواجه هستند.
حسین اسماعیل پور لزوم بهره گیری از گروه های مردم نهاد و دوستدار محیط زیست در زمینه مدیریت پسماند و بحث تفکیک زباله از مبدأ در شهرستان فومن را امری ضروری دانست و گفت: زیبایی های طبیعت از نعمتهای خداوند است و باید از نعمتهای خداوند نگهداری و مراقبت کنیم.
فرماندار فومن با اشاره به کم کاری برخی از دستگاهها در حوزه تفکیک زباله افزود: مسئولیت انسان در قبال زمین و محیط زیست یک مسئولیت شرعی و قانونی است و انسان نقش اساسی در این حوزه ایفا می کند.

 اسماعیل پور آموزش در حوزه تفکیک زباله از مبدا و پسماند را لازمه جامعه امروزی عنوان کرد و افزود: آموزش در حوزه پسماند و تفکیک زباله را از مدارس آغاز و در دانشگاه ها به اوج آن برسانیم تا بتوانیم گامی مثبت در این حوزه در سطح شهرستان فومن برداریم.

وی افزود: آموزش از سنین پایین به کودکان میتواند تاثیر بسزایی در شکل گیری شخصیت اجتماعی درست و فرهنگ سازی در جامعه تاثیرگذار باشد .
فرماندار فومن با اشاره به اینکه متاسفانه جامعه در زمینه موضوع پسماند و زباله از آگاهی مناسبی برخوردار نیستند، گفت: این سبب شده که مردم همه وظایف در این حوزه را برعهده دستگاه های اجرایی دانسته و خود کمترین مشارکت را در این زمینه انجام دهند.

اسماعیل پور با اشاره به اینکه در این راستا می توانیم از ظرفیت بسیج نیز بهره مند شویم، یادآورشد: متاسفانه در مباحث اجتماعی نتوانسته ایم آنگونه که شایسته بوده از پتانسیل نیروهای بسیجی استفاده کنیم.

وی در ادامه با تأکید براینکه اعضای کارگروه مدیریت پسماند در شهرستان فومن باید ثابت باشند، ادامه داد: متاسفانه تغییرات هر جلسه ای این  اعضای سبب می شود که نتوانیم به نتیجه دلخواه دست یابیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + 17 =