دکتر مسعود نصرتی خبر داد: ضرورت پوشش دهی انبوه بر تراموا در شهرهای حومه شهر رشت

0 89

به گزارش عصرکاسپین،دکتر مسعود نصرتی با اشاره به ضرورت راه اندازی تراموا در شهر رشت گفت: تراموا به منظور مقصد گردشگری شدن شهر رشت بسیار ضروری است، شاید این نیاز امروز احساس نگردد اما در طرح جامع حمل و نقل و طرح حمل و نقل ترافیک عمومی این نیاز کاملا احساس می شود.
شهردار رشت تصریح کرد: با توجه به اینکه در برخی از شهرهای کشور بعد از طرح حمل و نقل ترافیک، طرح حمل و نقل عمومی نیز در شورای جامع حمل و نقل کشور به تصویب رسیده، لذا شایسته است تا طرح توجیهی جدیدی برای مبحث تراموا در شهر رشت و حومه تهیه گردد.
وی با تاکید بر ضرورت پوشش دهی انبوه بر تراموا در شهرهای حومه شهر رشت افزود: اتصال شهر رشت به شهرستان انزلی به وسیله تراموا در راستای حمل و نقل گردشگران ، شهر رشت نیز از مزایای منطقه آزاد انزلی بهره مند خواهد شد.

دکتر نصرتی با تاکید بر وجود ضعف در جذب توریست و درآمد زایی به وسیله این صنعت در شهر رشت تصریح کرد: جابجایی گردشگران با تراموا نقش بسزایی در افزایش مابه التفاوت هزینه های شهرداری و خدمات رسانی خواهد داشت.
شهردار رشت تصریح کرد: با خدمات رسانی شهری از سوی شهرداری همچون استفاده رایگان از پارکینگ های سطح شهر برای گردشگران و سرویس رایگان در بازدید از اماکن تاریخی به گردشگران می توان به مابه التفاوت هزینه ها و ارزش افزوده ای زیادی در این راستا دست یافت.
شهردار رشت در ادامه خواستار بازنگری طرح راه اندازی تراموا توسط شرکت عمران ایران شد، و افزود: طرح جدید با لحاظ الویت به پوشش دهی تراموا به شهرهای حومه و توضیح شرح خدمات قابل اجرا خواهد شد.

در ادامه مهندس ملاطفی مشاور شرکت عمران ایران نیز به مشکلات موجود در اجرای طرح پرداخت و بیان داشت: با راه اندازی تراموا با توجه به مصرف کم انرژی و کاهش اصطلاک ۸۰ درصد کاهش صرفه جویی انرژی خواهیم داشت.
وی در ادامه با اشاره به سند بالادستی مصوب سال ۸۰ تصریح کرد: در آن سند اختصاص حمل و نقل عمومی تراموا به شهرهای بیش از یک میلیون اختصاص می یابد.
مهندس ملاطفی با تاکید بر نقش تراموا در کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست گفت: در شهر رشت کمتر از ۷ درصد حمل و نقل توسط اتوبوس و مینی بوس، ۴۷ درصد توسط سواری های شخصی و ۳۶ درصد با تاکسی انجام می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + دو =