رئیس سازمان برنامه و بودجه؛ تکمیل مسیر ریلی قطار قزوین – رشت تا پایان سال

0 111

به گزارش عصرکاسپین ، محمدباقر نوبخت در پایان نشست مشترک توسعه شبکه ریلی و بررسی پروژه های اقتصاد مقاومتی با وزیر و مسئولان وزارت راه و شهرسازی به خبرنگار صداوسیما گفت: با تکمیل این مسیر، خط آهن از رشت به انزلی و آستارا خواهد رفت و به این ترتیب کریدور شمال – جنوب از طریق ریل تکمیل خواهد شد.
کریدور شمال جنوب که خط آهن را از طریق بنادر جنوبی ایران تا آستارا و انزلی متصل می کند در صورت تکمیل می تواند نقش مهمی در حمل بار از کشورهای آسیای میانه و قفقاز و روسیه به خلیج فارس و از طریق کشتی به سراسر جهان و بالعکس داشته باشد.
نوبخت افزود: در این نشست ۵ پروژه مهم که برای تحقق اقتصاد مقاومتی در سال جاری هدف گذاری شده بود بررسی شد که یکی از آنها همین مسیر قزوین – رشت بود.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از خطوط هدف گذاری شده تا پایان امسال ، خط آهن تهران – همدان بود که خوشبختانه به بهره برداری رسیده و امیدواریم از همدان هم در ادامه به سنندج ادامه مسیر یابد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: یکی دیگر از این مسیرها محور ملایر و فیروزان به کرمانشاه بود که تست گرم آن هم خوشبختانه اجرا شده و امیدواریم بزودی رسما افتتاح شود.
وی مسیر دیگر هدف گذاری شده در برنامه امسال بخش ریلی را برای تحقق اقتصاد مقاومتی، محور مراغه – ارومیه ذکر و تاکید کرد: این خط هم مراحل پایانی خود را می گذراند و امیدواریم این خط هم بزودی افتتاح شود.
پنجمین مسیری که نوبخت از آن به عنوان طرح های اقتصاد مقاومتی در سال جاری یاد کرد خط آهن تهران – تبریز بود که سخنگوی دولت در خصوص آن گفت: هم اکنون محور تهران – تبریز فعال است اما با افتتاح خط جدید، هم مسیر دو شهر کوتاهتر می شود و هم شهرهای جدیدی به راه آهن می پیوندند ضمن اینکه از طریق تبریز هم می توانیم به خط آهن اروپا متصل شویم.
وی ابراز امیدواری کرد: با تکمیل این طرح ها بتوانیم گزارش تحقق این طرح ها را تقدیم رهبر معظم انقلاب اسلامی که موید و مشوق مسوولان اجرایی بوده اند و همچنین رئیس جمهور و مردم عزیز ایران کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − نه =