سهم لاهیجان از تسهیلات مشاغل خانگی ۱۵میلیارد و ۷۵۰میلیون ریال است

0 94

عصرکاسپین ،به گزارش روابط عمومی فرمانداری لاهیجان، فرماندار شهرستان گفت: سهم استانی شهرستان لاهیجان از تسهیلات مشاغل خانگی ۱۵میلیارد و ۷۵۰میلیون ریال است.

سیدمحمد احمدی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان لاهیجان خاطرنشان کرد: پرداخت این تسهیلات از سوی استاندار ابلاغ شده است و چهار دستگاه اجرایی صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به عنوان مسئولان اجرایی این طرح و سه بانک عامل تجارت، بانک ملی و رفاه نحوه اجرای آن را بر عهده دارند. 

وی افزود: سهم بانک رفاه از این تسهیلات هشت میلیارد و ۹۵۰میلیون ریال، بانک ملی دو میلیارد و ۸۵۰میلیون ریال و بانک تجارت نیز سه میلیارد و ۹۵۰میلیون ریال است که در مجموع ۳۱۵نفر برای دریافت این تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده بودند که این میزان به ۳۰۸نفر کاهش یافت و این افراد هم اکنون تشکیل پرونده داده و در مراحل دریافت تسهیلات می باشند. 

وی اظهارداشت: ایجاد اشتغال برای شهرستان بسیار مهم است و یکی از دغدغه های مدیران و مسوولان به شمار می رود و اجرایی هر طرحی در شهرستان باید با هدف اشتغال پیگیری شود. 

وی تصریح کرد:جلسات مستمر رفع موانع تولید نیز در این شهرستان بطور مجزا تشکیل می شود که براساس قانون ایجاد اشتغال به دستگاه متناظر و بانک ها و دستگاههایی اجرایی سپرده شده است.

فرماندار لاهیجان گفت: افزایش اختیارات مدیران شهرستان بر اساس قانون خواسته ماست و بعضی از اختیارات از استان با هدف تمرکز زدایی باید به شهرستان ها تفویض شود. 

وی افزود : با توجه به فضای جدیدی که در استان ایجاد شده است امیدوارم به این سمت حرکت کنیم که مدیران شهرستانی از اختیارات و نظارت های بیشتری از مسوولان استانی داشته باشند. 

احمدی یادآورشد: بانک ها نباید خود را جدا از تشکیلات اداری دولت بدانند و باید همراه سیاست های دولت باشند بخصوص در بخش اشتغال که دغدغه اصلی همه مسوولان کشور است.

وی ادامه داد: اشتغال امر مهمی است هم دغدغه نظام و هم دغدغه رهبری نظام و هم رییس جمهوری و تمام ارکان نظام است و هر کاری که می توانیم در راستای وظیفه خود انجام می دهیم تا منجر به اشتغال شود باید به آن عمل کنیم.

جلسه کارگروه اشتغال شهرستان لاهیجان با هدف بررسی مشکلات و پیگیری طرح های اشتعال خانگی با شرکت مدیران بانک های عامل و مسوولان ادارات ذیربط و به ریاست فرماندار شهرستان لاهیجان عصر سه شنبه در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × یک =