مقصودی : در کوتاهترین زمان ممکن شرایط دفنگاه زباله ی سراوان بهبود می یابد

0 73

علی مقصودی معاون خدمات شهری شهرداری رشت، علیرضا حاجی پور رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری، مدیران و کارشناسان این سازمان و جمعی از خبرنگاران از محل لندفیل سراوان بازدید کردند و در جریان چگونگی اقدامات انجام شده در این محل دفنگاه زباله قرار گرفتند.

به گزارش عصرکاسپین ، مقصودی پس از بازدید از بخشهای مختلف این دفنگاه زباله و استماع گزارش علیرضا حاجی پور و در جریان قرار گرفتن از چگونگی اجرای پروژه های در دست اجرا به روابط عمومی سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت گفت: این دفنگاه و شرایطش آنقدر برایم مهم بوده که در دومین روز کاری ام در معاونت خدمات شهر به بازدید از آن پرداختم و ضمن تشکر از مجموعه اقداماتی که تاکنون برای آن انجام شده امیدواریم در کوتاهترین زمان ممکن به یک نقشه ی راه برسیم تا شرایط زیست محیطی محل دفنگاه از وضعیت کنونی نیز بهتر شود و دغدغه ی مردم رشت و به ویژه اهالی منطقه رفع گردد.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت در این گفت و گو با اشاره به اینکه برخی از اقدامات انجام شده قابل توجه و مهم هستند و باید تداوم یابند گفت: روپوش رسی که روی زباله ها انجام می شود بسیار مهم و ارزشمند است و می تواند شرایط دفنگاه را به سمتی پیش ببرد که بتوان با کاشت درخت و گیاه به تثبت زمین محل دفنگاه کمک کند.

وی با اشاره به اینکه چاره یی جز این نیست که تا ایجاد نیروگاه زباله سوز از این دفنگاه استفاده کنیم؛ تاکید کرد: مساله ی زباله را باید از خانه های مردم حل کرد. باید تفکیک زباله از مبدا از آشپزخانه ها و خانه های شهروندان صورت گیرد و زباله های تر برای تبدیل به کمپوست به کارخانه ی کود آلی و زباله های خشک هم برای بازیافت به مراکز تبدیل مواد ارسال شوند. تا در این زمینه فرهنگسازی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و از همه مهمتر مشارکت از طرف مردم صورت نگیرد مساله ی زباله ها در رشت حل نخواهد شد.

وی به اهمیت مهندسی دفن زباله هم اشاره کرد و گفت: همچنین با دفن اصولی زباله کار به گونه یی باید پیش برود که زباله ها حداقل آلودگی را برای محیط زیست ایجاد کنند و به طور کلی اصول مهندسی دفن زباله و روپوش شن آن به طور کامل انجام شود.

مهندس مقصودی همچنین به انعقاد قرارداد خرید دستگاه کمپکتور نیز اشاره کرد و گفت: با وارد شدن این دستگاه از خارج کشور به وسیله ی شرکت مرتبط و آغاز بهره برداری از آن می توان از حجم فضای اشغال شده ی زباله های سراوان کاست و با دفن مهندسی و روپوش شن و استفاده از خاک رس فضا و شرایط را برای کاشت گیاهان و درختان در منطقه فراهم نمود.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت با تاکید بر اینکه هم اکنون شهرداریها و دهیاریهای بسیاری زباله ی خود را برای دفن به لندفیل سراوان می آورند؛ خاطر نشان کرد: می بایست این شهرداریها و دهیاریها هم با پرداخت سهم خود ما را در اجرای پروژه های بهسازی محل دفنگاه یاری دهند و تکالیفشان را در باره ی لندفیل مذکور به انجام برسانند.

مهندس مقصودی در پایان با قدردانی از تلاشهایی که علیرضا حاجی پور و همکارانش در مدیریت پسماندهای شهرداری برای کنترل وضعیت موجود دفنگاه پس از رانش اخیر انجام داده اند گفت: موضوع این دفنگاه زباله برای معاونت خدمات شهری شهرداری و نیز شهردار محترم بسیار مهم است و ما تلاش خواهیم کرد با بهره گیری از همه ی نیروها و امکانات ان شاء ا… بتوانیم با تدوین نقشه ی راه به مردم وعده دهیم که تا یک زمان مشخص مساله ی سراوان را برای همیشه حل خواهیم کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 2 =