حسنی جوریابی: برنج‌کاران گیلانی با واردات بی‌رویه به خاک سیاه نشسته‌اند/ حجتی پاسخگو باشد

0 161

عصرکاسپین، نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه واردات بی‌رویه برنج‌کار گیلانی را به خاک سیاه نشانده است، گفت: باید با واردات بی‌رویه و بالاتر از نیاز بازار داخلی، اقتصاد این اقشار زحمتکش را بر هم زد.
محمد صادق حسنی درباره وضعیت برنج کاران گیلانی، گفت: حجتی باید پاسخگوی ضربه واردات بی‌رویه برنج بویژه به کشاورزان گیلانی باشد زیرا واردات بی‌رویه برنج اقتصاد کشاورزان را با مشکل اساسی روبروکرده است؛ نباید با واردات بی‌رویه بالاتر از نیاز بازار داخلی، اقتصاد این اقشار زحمتکش را بر هم بزنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش دو برابری تولید برنج نیازمند نگاه ویژه به مکانیزه کردن تولید در صنعت کشاورزی است، تصریح کرد: عدم خرید برنج کشاورزان با نرخ مناسب از پیامدهای منفی واردات برنج است و از همین رو در بهترین شرایط برنج گیلان کیلویی ۸ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی ادامه داد: ۲میلیون و ۸۰۰ هزار تن نیاز بازار مصرفی برنج در کشور در شرایطی است که ۲ میلیون ۴۰۰ هزار تن برنج در کشور تولید می‌شود بنابراین ما تنها نیاز به واردات نیم میلیون تن برنج داریم که به قولی بازار برنج در سال اشباع شود.

حسنی با بیان اینکه واردات بی‌رویه برنج کار گیلانی را به خاک سیاه نشانده است، گفت: مدیریت بر محصولات کشاورزی دراستان گیلان وجود ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه کیفیت برنج گیلان در شرایطی بالا است که هزینه تولید بالایی دارد یادآورشد: مکانیزه کردن کشاورزی و بذر مناسب از راهکارهای اساسی برای افزایش تولید برنج در قبال کاهش هزینه این محصول استراتژیک است./خانه ملت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − شش =