احداث دو تقاطع غیرهمسطح در رشت

0 73

شهردار رشت، با بیان اینکه گروه تخصصی شهید رجایی پروژه‌های متعددی در سطح کشور اجرا کرده است، گفت: از ۲۶ تقاطع غیر همسطحی که در طرح جامع حمل و نقل ترافیک شهر رشت به تصویب رسیده، با دو قرارداد تقاطع غیر همسطح همکاری را آغاز کنیم.

به گزارش عصرکاسپین ، دکتر مسعود نصرتی در دیدار با مدیرعامل گروه تخصصی شهید رجایی که با حضور رئیس شورای شهر رشت در تهران برگزار شد، با بیان اینکه گروه تخصصی شهید رجایی پروژه‌های متعددی در سطح کشور اجرا کرده است، اظهار کرد: اکثر استان‌ها با این گروه قرارداد داشته‌اند و آنچه ما انتظار داریم و پیشنهاد داده‌ایم کاملا در تخصص و تجربه این مجموعه است.
شهردار رشت افزود: در راستای برگزاری مذاکرات اولیه مدیریت شهری خواهان آن هستیم از ۲۶ تقاطع غیر همسطحی که در طرح جامع حمل و نقل ترافیک شهر رشت به تصویب رسیده، با دو قرارداد تقاطع غیر همسطح همکاری را آغاز کنیم.
وی با بیان اینکه هدایت آب‌های سطحی نیز می‌تواند یکی دیگر از زمینه‌های همکاری باشد، گفت: دو پارکینگ طبقاتی و لایروبی دو رودخانه به همراه کانالیزه کردن و حل و فصل کردن مشکل فاضلاب ورودی به رودخانه از دیگر موارد است.
نصرتی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با سردار اکبری، تصریح کرد: تاکید بر تامین مالی پروژه‌ها بوده است که مکانیزم آن توضیح داده شد. برای شروع پروژه‌ها بخشی را از منابع داخلی شهرداری رشت از طریق واگذاری املاک و بخشی را از اسناد خزانه تدارک دیده‌ایم که این اسناد باید از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در اختیار ما قرار بگیرد و امکان دارد برخی از پروژه‌های اشاره شده صاحب اسناد خزانه باشند و به همین دلیل املاک را هم در نظر گرفته‌ایم تا در تمامی پروژه‌ها قسمت‌های نقد و غیر نقد ملک و اسناد خزانه باشد. امیرحسین علوی، رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: جلسه امروز و بهره مندی از تجربیات دکتر نصرتی در قزوین فضای شناخت فعالیت‌های قرارگاه را بسیار روشن کرد و می‌دانم می‌خواهیم از کجا به کجا برسیم. رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ظرفیت شخصی اعضای شورا در سطح استانی و ملی و همچنین مجموعه فعالیت‌های شورا و چیده شدن افراد در کنار هم، افزود: به تبع این موضوعات انتظارات مردم و مسئولین از ما بالا رفته و فضای متفاوتی نسبت به چهار دوره گذشته به وجود آمده است و ما هم از این موضوع استقبال می‌کنیم.
وی با تاکید بر افزایش دیدارها، ضرورت حضور گروه تخصصی شهید رجایی در رشت را رسما اعلام کرد و گفت: جنس فعالیت‌های اینچنینی به نحوی است که اولویت‌هایی را ترسیم می‌کند و در بازار گیلان یک فضای بکر و یک بستر آماده وجود دارد. در شهر رشت بعد از یک دوره پر تلاطم به شرایط سکون رسیده‌ایم. وی با بیان اینکه شیوه‌های تامین مالی در ردیف بودجه‌های ۹۷ دیده شده است، تصریح کرد: در شهر رشت بعد از یک دوره پر تلاطم به شرایط سکون رسیده‌ایم و حاضریم اندک اعتبارمان را برای توسعه شهر هزینه کنیم؛ برای این قضیه نیاز به کمک شما داریم./خبر شمال

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + دوازده =