به همت خانه مطبوعات گیلان ، همایش رسانه و مالیات برگزار شد

0 113

عصرکاسپین ،به همت خانه مطبوعات استان گیلان، همایش “رسانه و مالیات” با حضور تعدادی از مدیران کل و نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی در سالن همایش اداره امور مالیاتی در رشت برگزار شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان نیز در این نشست بیان داشت:‌ ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی از سال ۹۰ اجباری شد و به دلیل عدم ارائه اظهارنامه ‌مالیاتی در سال‌های ۹۰ تا ۹۳ این کار منجر به جریمه مالیاتی خانه مطبوعات ‌استان گیلان شد.

کریم خورسندی با برشمردن میزان جرایم مالیاتی خانه مطبوعات افزود:‌ به دلیل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی، خانه مطبوعات گیلان محکوم به پرداخت رقم بسیار بالای جریمه شده که پرداخت آن با بضاعت‌ فعلی اهالی رسانه مطابقتی ندارد.

وی با درخواست کمک از همه مسئولان و نمایندگان استان برای حل این مشکل ابراز داشت:‌ در زمان سعادتی استاندار وقت گیلان مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان به عنوان بودجه فرهنگی استان به اهالی رسانه تعلق و به حساب خانه مطبوعات واریز شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ زمانی که این مبلغ به حساب خانه مطبوعات گیلان واریز شد بلافاصله نسبت به تخصیص آن به اهالی رسانه استان اقدام کردیم بنابراین وضع مالیات و جرایم دیرکرد ظلم بزرگی به جامعه رسانه استان است.

وی با بیان اینکه خانه مطبوعات گیلان توانایی پرداخت حتی ریالی از این مبلغ را ندارد گفت:‌ در مؤسسه خانه مطبوعات گیلان که به عنوان یک مجموعه فرهنگی تلقی می‌شود هیچ وقت کسی به‌دنبال منافع شخصی خود و درآمدزایی نبوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + شش =