جعفرزاده: عدم دخالت دولت در بازار به معنای عدم نظارت نیست / آیا دولت برای تنظیم بازار شب عید تقویمی ندارد؟

0 109

عصرکاسپین ،عضو کمیسیون بودجه مجلس، گفت: عدم دخالت دولت در بازار به معنای عدم نظارت نیست، چراکه ما به دولت می گوییم در بازار دخالت نکند، اما باید نظارت عالیه داشته باشد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به نزدیکی به ایام نوروز و افزایش خریدهای مردم، گفت: دولت علیرغم اینکه در تنظیم بازار مطابق با تقویم می تواند پیش بینی های لازم را داشته باشد، که اوج خرید مردم و ورود نقدینگی به جامعه چه زمانی است اما مشخص نیست، چرا نمی تواند تنظیم بازار را در دست بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ما مقداری در شعارهای خود افراط می کنیم، افزود: این موضوع که می خواهیم بازار را آزاد کنیم یک موضوع است و اینکه می خواهیم بازار را رها کنیم داستان دیگری است.

عدم دخالت در بازار به معنای عدم نظارت نیست

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بازار باید رقابت پذیر شود و دخالت دولت باید در بازار کمتر باشد، ادامه داد: روی این موضوع بحثی نیست اما عدم دخالت به معنای عدم نظارت نیست چراکه ما به دولت می گوییم در بازار دخالت نکند، اما باید نظارت عالیه داشته باشد که متاسفانه این اتفاق رخ نمی دهد.

وی یادآور شد: به عنوان مثال زمانی که یک اتفاقی برای دام رخ می دهد تمام متخصصان مرتبط ورود می کنند و اگر اتفاقی برای بازار رخ می دهد، تمام مسئولان باید ورود کنند.

آیا زمانی که حجم خرید بالا است دولت باید دست روی دست بگذارد؟

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه در شب عید به دلیل افزایش دریافتی ها و رسم و رسومات حجم خریدهای مردم افزایش می یابد، افزود: آیا زمانی که حجم خرید بالا است دولت باید دست روی دست گذاشته و مشاهده کند در بازار چه اتفاقی می افتد، یا اینکه دولت با افزایش تقاضا باید بازار را تنظیم و عرضه و تقاضا را کنترل کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه تجربه چند سال گذشته نشان می دهد دولت برنامه مشخصی ندارد، تصریح کرد: انتظار داریم که دولت امسال جدی به بحث تنظیم بازار ورود کند، البته مجلس با دولتمردان جلسه تشکیل می دهد و از آنها می خواهد که به بازار بی تفاوت نباشد، اما آنچه که نشان می دهد دولت برنامه ای برای تنظیم بازار ندارد که امیدوارم در مدت باقی مانده کاری کند./خانه ملت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 10 =