مدیرعامل آب منطقه ای گیلان خبر داد: احداث ۲۲ سد لاستیکی و کوتاه دیگر، مدیریت منابع آب گیلان به ایستگاه نهایی می رسد

0 148

عصرکاسپین ،مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در جلسه شورای حفاظت آب گیلان که با حضور استاندار، فرمانداران و اعضای شورای حفاظت آب استان برگزار شد گفت: راندمان آب کشاورزی حدود ۳۵ درصد است که می بایست این راندمان حداقل به ۵۰ درصد افزایش یابد.
وی در خصوص وضعیت ذخیره سد سفیدرود اظهار داشت: ذخیره آب سد سفیدرود تا مورخ ۲۳ اسفند ماه سال جاری ۶۱۰ میلیون متر مکعب است که نسبت به مشابه سال گذشته ۶۰ میلیون متر مکعب کاهش را نشان می دهد.
مدیر عامل آب منطقه ای گیلان طول انهار استان گیلان را ۲۲۰۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: از این مقدار حدود ۱۰۰۰ هزار کیلومتر نیازمند لایروبی ضروری است که تا کنون حدود ۴۰۰ کیلومتر در سطح استان لایروبی انجام شده است.
مهندس لطفی افزود: تا کنون حدود ۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین از جمله بیل مکانیکی و بولدزر در خصوص لایروبی و سردهنه سازی در حال فعالیت هستند و تأکید کرد که این شرکت در راستای خدمات رسانی در فصل آبیاری و زراعی پیش رو نیازمند ضروری حدود ۲۵ میلیارد تومان اعتبار می باشد.
مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در خصوص وضعیت پروژه های در دست اجرا و در حال بهره برداری آب استان گفت: در حال حاضر ۲ سد مخزنی سفیدرود و شهر بیجار و سد لاستیکی دهنه سر آستانه اشرفیه در حال بهره برداری است و سه سد مخزنی، پلرود۶۱ درصد ،شفارود ۳۵ درصد و سد دیورش ۱۰ درصد و ۱۰ سد لاستیکی در سطح شهرستانهای استان با پیشرفت فیزیکی قابل توجهی در حال اجرا هستند.
مهندس لطفی در پایان اظهار داشت: با توجه به تأکید استاندار گیلان برنامه های آبیاری و زراعی با جدیت شروع شده و با همدلی و همکاری کشاورزان عزیز استان و مسئولین با موفقیت به اتمام خواهد رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − شانزده =