جعفرزاده ایمن آبادی تشریح کرد: مقایسه گزارش عملکرد منابع و مصارف عمومی بودجه سال۹۶ نسبت به سال ۹۵

0 75

عصرکاسپین، ، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درخصوص عملکرد منابع و مصارف عمومی در بودجه ۱۳۹۶ نسبت به سال ۹۵ گفت: منابع و مصارف عمومی در سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۳۲۰ هزار میلیارد تومان بود که بعبارتی بیانگر این است ۱۰۰ درصد لایحه دولت و ۹۲.۳ درصد مصوب مجلس در بودجه ۱۳۹۶ است و براین اساس می توان عنوان کرد لایحه دولت واقعی بود و ارقامی که مجلس اضافه کرد که از ابتدا دست نیافتنی بود و صرفا به افزایش مطالبات مردم کمک کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:عملکرد منابع و مصارف عمومی در سال ۱۳۹۶ نسبت به عملکرد آن در سال ۱۳۹۵ از رشدی معادل ۱۳ درصد برخوردار بود که رشدی منطقی محسوب می شود.

عملکرد درآمدهای مالیاتی و گمرکی در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ دارای رشد ۱۴ درصدی بود

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود:عملکرد درآمدها در سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۱۶۷.۵ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به لایحه دولت ۵ واحد درصد افزایش و نسبت به مصوب مجلس ۳.۸ درصد کاهش داشته است مجددا می توان اینگونه نتیجه گرفت که دولت درآمدش را منطقی دیده بود.

جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت:عملکرد درآمدهای مالیاتی و گمرکی در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ دارای رشد ۱۴ درصدی بود که این رشد منطقی است.

وی ادامه داد: قیمت نفت در سال ۹۶ (متوسط ۱۱ماهه) ۵۳ دلار بود که در دو سناریو ۵۰ و ۵۵ دلار در بودجه ۹۶ پیش بینی شده بود و مشخص گردید که بررسی های کارشناسی و تعیین قیمت نفت تقریبا دقیق بوده است و بررسی واگذاری های دارای سرمایه ای مشخص می کند که به دلیل شیطنت های غربی ها پیش بینی حجم فروش نفت ایران در سال ۹۶ کاهش یافته است ولی با همه این اوصاف نسبت به سال ۹۵ دارای رشد ۲۴ درصدی است.

جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت:اعتبارات هزینه ای در سال ۹۶ حدود ۲۴۴ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به لایحه ۳ درصد افزایش و نسبت به مصوب مجلس که متاسفانه هزینه دولت را افزایش داده بود ۴ درصد کاهش نشان می دهد که بیانگر آن است که دولت خیلی از قانون عدول نکرده اما رشد ۱۷.۷ درصدی سال ۹۶ به سال ۹۵ قابل قبول نیست تاکید می کنم قانون رعایت شد اما سیاست های کاهش هزینه انجام نشد و حتی مجلس هم با افزایش هزینه اقدام مناسبی انجام نداد.

اعتبارات حوادث غیرمترقبه در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ حدودا ۶.۳ درصد افزایش یافت

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:عملکرد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای در سال ۹۶ بالغ بر ۴۲ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به رقم مندرج در لایحه حدود ۳۳ درصد و مصوب مجلس ۴۱ درصد کاهش نشان می دهد و بیانگر آن است که دولت و مجلس اعتبار تملک دارایی ها را واقعی منظور نمی کنند اما نسبت به عملکرد سال ۹۵ از رشد ۱۰ درصدی برخوردار است که پیشنهاد می شود اعتبارات تملک دارایی های هر سال نسبت به عملکرد سال قبل حدود ده درصد افزایش یابد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت:اعتبارات حوادث غیرمترقبه در سال ۱۳۹۶ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بود که در مقایسه با سال ۱۳۹۵ حدودا ۶.۳ درصد افزایش یافته است و این صرفا به معنای رشد حوادث نیست و می تواند افزایش قیمت تمام شده خدمات نیز باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد:رشد اقتصادی (تولید ناخالص داخلی) مستند به گزارش مرکز آمار، تولید ناخالص داخلی در نه ماهه اول سال ۹۶ در مقایسه با نه ماهه اول سال ۱۳۹۵ با نفت و بدون نفت حدود ۴.۵ درصد رشد داشته است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − 6 =