جعفرزاده ایمن آبادی: قیمت کنونی دلار باعث کمرنگ شدن اثر افزایش بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۷ می‌شود

0 93

عصرکاسپین ، جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به تاثیر گرانی دلار بر کم توجهی مسئولان به مسائل آموزشی و فرهنگی، گفت: به دلیل افزایش نرخ دلار، تمام وقت دولت صرف بحث دلار و روش‌های مدیریت و کنترل قیمت ارز می‌شود و در کوران تلاش دولت برای کاهش نرخ ارز، حوزه های آموزشی و فرهنگی به حاشیه و فراموشی می‌روند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار گرفتن فرهنگ و آموزش در اولویت چندم دولت و پرداختن صرف به بحران اقتصادی موجب از دست دادن فرصت‌ها خواهد و به‌یقین جبران خسارت‌های آموزشی و فرهنگی به مراتب از اقتصادی بیشتر و حتی ناممکن است.

وی بیان کرد: اگرچه نمی‌توان در شرایط فعلی بودجه حوزه فرهنگ و آموزش را افزایش داد اما باید مراقب بود وضعیت آن‌ها از شرایط موجود بیشتر افول نکند لذا تقاضا دارم دولتمردان هوشیار باشند.

جعفرزاده ایمن آبادی همچنین درخصوص افزایش بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۷، توضیح داد: اگرچه بودجه این وزارتخانه افزایش پیدا کرده اما افزایش قیمت نرخ دلار موجب گرانی خدمات شده است به عنوان مثال در پی این اتفاق قیمت تمام شده یک صندلی مدرسه نیز افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه هزینه‌های دولت در پی افزایش قیمت دلار تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: دولت لایحه بودجه خود را با قیمت دلار سه هزار ۵۰۰ تومانی به مجلس ارائه کرده است اما اکنون براساس دلار ۵هزار و ۱۰۰ تومان دخل و خرج ها مدیریت می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید کاهشی بر افزایش بودجه‌های سال ۹۷ زد، توضیح داد: به‌عنوان مثال اگر بودجه آموزش و پرورش ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است باید آن را ۲۰ درصد حساب کرد که اثرگذاری آن را کمرنگ می‌کند؛ هرچند در برخی از وزارتخانه‌ها افزایش‌ها بی‌ثمر شده است./خانه ملت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 12 =