مصرف بیش از ۶میلیارد مترمکعب گاز در گیلان

0 69

عصرکاسپین، حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: مشترکان گیلانی پارسال ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها ۵ درصد افزایش داشته است و این در حالی است که در این مدت بیش از ۵۰ هزار مشترک جدید گاز در استان افزوده شده است.

وی افزود: مصرف گاز در بخش خانگی با وجود افزایش ۵ درصدی تعداد مشترکان بیش از ۱۶۶ میلیون مترمکعب کاهش داشته که این مهم نشان از نهادینه شدن فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی را در استان دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان خاطر نشان کرد: با توجه به صرفه جویی‌های انجام شده توسط مشترکان، شرکت گاز استان گیلان توانست در سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیون مترمکعب گاز بیشتر به بخش‌های صنعتی و نیروگاهی استان تزریق کرده است.
حسین اکبر اعلام کرد: حدود ۴۹ درصد از مجموع مصرف گاز در استان در سال ۹۶ متعلق به بخش نیروگاهی است و بخش‌های خانگی با ۳۲ درصد، صنعتی با ۱۰ درصد، حمل و نقل با ۵ درصد و تجاری با ۴ درصد در رده‌های بعدی مصرف گاز قرار دارند.

وی در پایان با اشاره به پایان رسیدن فصل سرما از همه مشترکان خواست تا برای کاهش خطرات احتمالی، پس از خاموشی وسایل گرمایشی نسبت به بستن شیر فلکه گاز و نیز مسدود کردن خروجی لوله‌های گاز با درپوش اقدام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × دو =