مسابقه شطرنج یادواره شهدای سانچی در بندرانزلی برگزار شد

0 100

عصرکاسپین ، حسین چراغی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در مراسم مسابقه شطرنج، یادواره شهدای نفتکش سانچی که در پایانه مسافربری دریایی این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: در این مسابقه احسان قائم مقامی، استاد بزرگ شطرنج کشورمان با یکصد شطرنج باز به صورت همزمان بازی می کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، با بیان اینکه این مسابقه جهت گرامیداشت شهدای خدمت کشتی سانچی برگزار شده است.
وی یکی دیگر از اهداف برگزاری این مسابقه را انجام تکالیف اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی به منظور ایجاد نشاط در جامعه دانست و گفت: در صدد هستیم به واسطه فعالیت های اجتماعی از جمله رشته های ورزشی شادی و نشاط اجتماعی ایجاد کنیم و امیدواریم که گام خوبی در این راستا برداشته باشیم.

چراغی، با اشاره به نقش اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی و برنامه های پیش رو در سال ۹۷، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ماموریت های سازمان ما در کنار تکالیف تجاری، بحث توسعه گردشگری دریایی و سفرهای دریایی است. امیدواریم با استفاده از ظرفیت های موجود در بنادر شمال کشور بتوانیم این صنعت را رونق ببخشیم و به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

این مقام مسئول، با تاکید بر لزوم ایجاد فرصت های شغلی جدید در راستای توسعه دریامحور و تولید و افزایش ثروت ملی به عنوان مهمترین اهداف سازمانی، یادآور شد: دریای خزر ظرفیت های فوق العاده ای دارد لذا در اداره کل بنادر و دریانوردی استان به دنبال ایجاد سایت گردشگری تحت عنوان «مارینا» هستیم که در طول سواحل استان بنادر آستارا، انزلی، کیاشهر و چمخاله را به هم متصل می کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان اضافه کرد: این حلقه های مارینا در نهایت به شبکه ای از ماریناها تبدیل می شود و تردد و انتقال مسافر بین این شبکه اتفاق می افتد و تا بنادر نوشهر، فریدون کنار و امیرآباد در استان مازندران امتداد می یابد.

چراغی تاکید کرد: بی تردید با تکمیل این شبکه می توانیم در طول سواحل خزر شبکه مارینا را با دو هدف توسعه گردشگری دریایی و سفر دریایی و انتقال بخشی از حمل و نقل جاده ای به دریایی فعال سازیم که در اقتصاد کلان کشور تاثیرگذار خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، در پایان این دوره از مسابقات احسان قائم مقامی، استاد بزرگ شطرنج کشورمان تواست در ۱۰۰دیدار و نزدیک به ۱۲ ساعت به دو تساوی و ۹۸ پیروزی دست یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 9 =