شهردار رشت از افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی شهری خبرداد

0 73

عصرکاسپین،شهردار رشت در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیتهای شهر رشت گفت: صنعت گردشگری شهری در رشت باید پیشتاز در استان شود، شهر رشت از ظرفیت های بسیار بالایی برای جذب گردشگر برخوردار است لذا در تلاشیم این شهر را به عنوان شهر برتر راه ابریشم معرفی کنیم،در این راستا مبلمان شهری و طرح شب های روشن انجام شد.
مسعود نصرتی از رسانه ها خواست نسبت به معرفی طرح های گردشگری شهری اقدام کنند و خاطرنشان کرد: رسانه ها نقش مهمی در برندسازی رشت دارند و لذا باید با قرار گرفتن در کنار شهرداری، در سرمایه گذاران اطمینان خاطر ایجاد کنند.
وی با اشاره به افزایش نهایتاً ۲۰ درصدی نرخ تاکسی‌های درون‌شهری در رشت تصریح کرد: از سال ۹۳ نرخ تاکسی‌های درون‌شهری افزایش پیدا نکرده بود که ستاد تنظیم بازار استان پس از پیشنهاد نرخ ۳۵ درصدی افزایش کرایه‌ها با افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه‌ها موافقت کرده و این مصوبه به‌زودی اجرا می‌شود.
شهردار رشت با بیان اینکه برای ۱۶ پروژه پس از فراخوان ۱۰۷ سرمایه‌گذار اعلام همکاری کرده افزود: ۱۶ پروژه در دست اجرا توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در هفته‌های آینده آغاز به کار خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه برای پروژه‌های پیمانکاری تأمین مالی صورت گرفته بیان کرد: برای ۲۰ پروژه کلان، مقیاس عمرانی قبل از اجرای پروژه تأمین مالی نقدی و ملکی صورت گرفته است.
نصرتی پیرامون انتقادات بعضی از رسانه ها عنوان کرد: کارنامه ۴۰ ساله شهرداری رشت در کف خیابان مشخص است ،رسانه‌ها باید اوضاع‌واحوال شهر رشت را از مدت‌ها پیش مورد رصد قرار داده و سپس عملکرد ه‍شت ماهه مدیریت فعلی را نقد کنند.
شهردار کلان‌شهر با اشاره به پرداخت ۱۸۴ میلیاردی شهرداری عنوان کرد: هیچ علاقه‌ای به پرداخت این بدهی که از گذشته باقی‌مانده بود نداشتم و مایل بودم در سطح شهر کار ایجاد شود تا مردم ببینند اما اولویت را در پرداخت بدهی‌ها قراردادم.
وی افزود:طی هشت ماه، ۲۱ بار حساب شهرداری مسدود شده و چندین بار از حسابرسی وقت گرفته ایم. ۷۴ چک برگشتی از گذشته داریم که موجب مسدود شدن حساب شهرداری شده و این فاجعه است.
نصرتی با تاکید بر لزوم بازنگری در طرح تفضیلی رشت، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۵۱ طرح تکمیل شده و آماده اجراست.
نصرتی با اشاره به جمع‌آوری میله‌های بی‌آرتی بین میدان فرهنگ تا میدان مصلا گفت: نصب این میله‌ها هیچ مجوزی نداشت اما دو سال این میله‌ها نصب و در داخل آن اتوبوسی تردد نمی‌کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 14 =