در پی قطعی های مکرر برق؛ سخنگوی شورا خواستار پرداخت خسارت از سوی اداره برق به شهروندان شد

0 81

عصرکاسپین ,رئیس شورا به نقد غیر منصفانه برخی از رسانه ها از عملکرد شورا و شهرداری اشاره نمود و تصریح کرد: شورای پنجم ۱۱ ماه توام با آرامش را در پیگیری امور شهرداری سپری نموده است و از رسانه ها می خواهیم بجای حاشیه سازی کمک کنند تا در یک ماه باقی مانده تا انتخابات هیات رئیسه جدید شورا نیز فضا با آرامش طی شود و رسانه ها نیز به دنبال تحریک فضای عمومی نباشند.
علوی تاکید کرد: شورای پنجم نشان داده تحت تاثیر معادلات بیرونی قرار نگرفته و بر مبنای منطق و مصالح عمومی عمل می کند و اگر نقدی هست برای رفع مشکلات می باشد
علوی ادامه داد: در این زمینه به شهردار نیز گفتگو شده است و نقدهای وارده بر عملکرد شهردار بر اساس انتظارات اعضای شورا و در چارچوب ضوابط به شهردار ابلاغ شده است.
رئیس شورا افزود: در همین راستا امروز در بخش دوم جلسه، شهردار محترم نیز به جلسه دعوت شده است و برخی برنامه ها را نیز با مشورت اعضای شورا و در حضور شهردار پیش خواهیم برد.
فاطمه شیرزاد در نطق پیش از دستور جلسه این هفته ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر را گرامی داشت و ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) خواستار برگزاری جشن های این دهه از سوی متولیان شد.
سخنگوی شورا با اشاره به مراسم باشکوه شب گذشته در بقعه خواهر امام، و به مناسبت دهه کرامت تصریح کرد: حضور شهروندان نیز در این مراسم پرشور بود و جا دارد از متولیان برگزاری تقدیر گردد.
عضو شورا ادامه داد: این روزها با افزایش مصرف برق در کل کشور مواجه هستیم. در کل کشور شاهد تشدید گرما و قطعی روزانه برق هستیم و این امر بر بازار و صنعت و مراکز درمانی هم تاثیر گذاشته است. روزانه بصورت متعدد برق قطع می شود و امیدواریم زیر ساخت هایی که در مواجه با بحران است، سریعتر رفع مشکل شود. امیدواریم مسئولان اجرایی استان بفکر حوادث غیر مترقبه باشند.
شیرزاد ابراز کرد: در بسیاری از محلات با قطعی برق، آب نیز قطع می شود. این روزها شهروندان خسارت های زیادی هم دیده اند. هواشناسی اعلام کرده در روزهای آتی بارندگی خواهیم داشت و این امر باز ممکن است خسارت وارد کند و امیدواریم ستاد بحران آمادگی داشته باشد.
وی تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته اگر دولت ایجاد کننده مشکل است، به مردم خسارت وارد می کند، نوسانات اخیر برق به لوازم برقی منزل آسیب زده است و امیدواریم اداره برق پاسخگو باشد.
در دقایق پایانی شب در سرای گلشن در بافت بازار آتش سوزی رخ داد که خوشبختانه حرق توسط آتش نشانی مهار شد.
در ادامه لایحه اصلاحیه و وضع برخی از مواد تعرفه بهای خدمات پیشنهادی سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری رشت بررسی شد.
علوی در این زمینه گفت: تعرفه بهای خدمات خیلی دیر به شورا رسیده و طبق قانون باید اسفندماه برای بررسی به شورا می رسید و از روسای کمیسیون های تخصصی شورا انتظار داریم هرچه زودتر تعرفه بهای خدمات سازمان ها را بررسی نموده و به صحن شورا ارسال کنند.
علوی به لایحه معافیت از پرداخت عوارض حفاری در اجرای پروژه های آبفا در کوچه های خاکی (فاقد آسفالت) در محدوده شهر رشت را قرائت کرد و تصریح کرد: شهروندان برای دریافت خدمات لوله گذاری متحمل هزینه های سنگین می شوند و بدین منظور برای توسعه خدمات زیر ساختی شورا قصد دارد طرحی را تصویب نماید که کوچه هایی که فاقد آسفالت هستند، از پرداخت عوارض ترمیم نوار حفاری معاف شده و سازمان مجری متولی ترمیم شوند و باری هم به دوش شهرداری و شهروندان اضافه نگردد.
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا در این رابطه گفت: این طرح موجب می شود، بخشی از موانع توسعه ای در مناطق کم برخوردار رفع گردد.
رضا رسولی افزود: نگرانی در این زمینه وجود دارد. روال اداری دریافت مجوز ادارات حذف گردد و معافیت از پرداخت عوارض به معنی معافیت از دریافت پروانه و طی روال اداری نباشد.
وی تصریح کرد: بین سازمان های حفار و شهرداری باید یک سیستم اتوماسیون اداری ایجاد گردد و مسایل حقوقی ملک هم حل گردد. نسق سازان بدون رعایت مسایل قانونی و احراز مالکیت نباید موجب مجوز حفاری از سوی شرکت های خدماتی باشد.
رسولی یادآور شد: اگرچه معابر خاکی است، شهرداری نیز کمتر متحمل خسارت می شود.
در پایان مقرر شد، صدور مجوز اجرای پروژه در کوچه های خاکی محدوده شهر از پرداخت عوارض و بهای خدمات ترمیم حفاری معاف و شرکت خدمات رسان برای توسعه شبکه و نه انشعابات ملزم به پرداخت هزینه ترمیم حفاری باشد.
این طرح با دو فوریت از سوی اعضای شورای شهر مصوب گردید و تاکید شد، تنها برای توسعه شبکه اصلی زیر ساخت های شهری و نه انشعاب باشد و همچنین صدور پروانه و طی روال اداری نیز بر مبنای گذشته باقی است و مقرر شد خود شرکت حفار هزینه های مرمت نوار حفاری را پرداخت نماید.
همچنین لایحه ساماندهی نیروهای حجمی که در هیات رئیسه و کمکیسیون های تخصصی شورا بررسی شده بود در صحن شورا مطرح و بررسی گردید.
علوی در این زمینه گفت: بدین منظور سفرهایی هم به دیگر شهرها صورت گرفت تا بررسی شود دیگر شهرها با چه ساز و کار قانونی نیروهای حجمی خود را ساماندهی کرده اند.
وی بر تشدید نظارت بر صاحبان شرکتها تاکید کرد و افزود: بیشترین شکایتها از شرکتهای حجمی بخاطر عدم نظارت صحیح است و امیدواریم یا با نظارت صحیح و یا ایجاد مکانیزمی برای ساماندهی نیروهای حجمی اینمهم نیز انجام گردد.
در ادامه جلسه، اعتراض فرمانداری به یکی از مصوبه های قبلی شورای شهر رشت در جلسه مطرح شد. این اعتراض به مصوبه دو هفته پیش شورا بود که برای هسته مرکزی شهر مجوز طرح ترافیک صادر شده است. این مصوبه کمیسیون ترافیک شورا برای خارج نمودن رکود بازار از یک سو و امکان تردد بهتر برای گردشگران و صاحبان هتل و… از سوی شورا صادر گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.