نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس:فقدان سیاست‌های تجاری مشخص ‌از سوی دولت دلیل “نوسانات بازار” است

0 164

عصرکاسپین، نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس گفت:‌ نوسانات شدید بازار سکه،‌ طلا،‌ ارز و یا خودرو به علت عدم اتخاذ سیاست‌های تجاری مشخص از سوی دولت است. محمدحسین قربانی اظهار داشت:‌ ریشه اصلی مشکلات و وقوع نوسانات بسیار شدیدی که اخیراً در بازار اقلامی نظیر سکه،‌ ارز و یا خودرو شاهد آن هستیم به علت نبود یک سیاست مشخص و دقیق تجاری از سوی دولت است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس حمایت همه‌جانبه از تولید‌ داخلی را بسیار ضروری خواند و بیان داشت:‌ باید مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات دولت به سمتی برود که سرمایه‌های مازاد موجود در بازار داخلی به جای خرید اقلامی نظیر سکه و ارز به‌سمت تولید هدایت شود.

قربانی با اشاره به اینکه هدایت این سرمایه‌های سرگردان به‌سمت تولید با شعار محقق نمی‌شود ابراز داشت:‌ اگر فرآیند تولید در کشور آنچنان که باید و شاید مقرون به صرفه نباشد قاعدتاً بخش خصوصی نیز تمایل و رغبتی جهت سرمایه‌گذاری در این حوزه نخواهد داشت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حمایت تسهیلاتی از تولیدکنندگان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد:‌ سیستم بانکی‌ باید در خدمت تولیدکنندگان باشد یعنی ضمن جذب سرمایه‌های سرگردان بازار، آن را به صورت تسهیلات مناسب در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهد.

وی سیاست‌های دولت در زمینه تجارت اقلامی نظیر سکه،‌ طلا و ارز را مورد انتقاد قرار داد و عنوان کرد:‌ به اعتقاد بنده دولت در این زمینه‌های یاد شده سیاست تجاری واحد و مشخصی ندارد به همین علت بازار این‌گونه اقلام هر روز شاهد بروز چالش‌ها و نوسانات بسیار شدیدی است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس ثبات اقتصادی را یکی از شاخصه‌های کارآمدی دولت‌ها دانست و ابراز داشت:‌ امیدوارم سیاستی را که اخیراً مجلس با همکاری دولت در زمینه کنترل نقدینگی در کشور در پیش‌ گرفته هر چه زودتر موجب حل مشکلات بازار شود.

قربانی ضمن اشاره به اقدامات سازمان امور مالیاتی کشور در زمینه کنترل قیمت در بازار سکه بیان داشت:‌ اخذ مالیات و محاسبه ارزش افزوده از کسانی که اقدام به ثبت‌نام و خرید سکه می‌کنند می‌تواند به هدایت مؤثر سرمایه‌های سرگردان به سمت تولید و اشتغال کمک کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر لزوم اتحاد همه قوا و دستگاه‌ها جهت برون‌رفت از چالش‌های داخلی تأکید کرد و افزود:‌ به اعتقاد بنده وقتی آسیبی به کشور وارد می‌شود نه تنها یک دستگاه خاص بلکه همه باید در جهت بهبود و اصلاح وضعیت تلاش و همکاری کنند./تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − چهارده =