اجرای طرح‌‌ آمارگیری از مرغداری‌های صنعتی در گیلان

0 151

عصرکاسپین، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان از اجرای طرح‌‌ آمارگیری از مرغداری‌های صنعتی (مرغداری‌های پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار) سال ۱۳۹۷ در گیلان همزمان با سراسر کشور از ۱۹ تیر لغایت ۱۰ مرداد ماه خبر داد.وحید طیفوری گفت: از آنجایی که گوشت مرغ از غذاهای پر پروتئین بوده و از طرفی سرانه مصرف گوشت مرغ از ۱۴ کیلوگرم در سال ۱۳۸۱ به حدود ۲۶ کیلوگرم در حال حاضر رسیده است بررسی صنعت مرغداری‌ها و داشتن اطلاعات بهنگام از این فعالیت بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

وی با بیان اینکه در این‌ صنعت‌ شش فعالیت‌ اصلی ‌پرورش‌ مرغ لاین، پرورش مرغ ‌اجداد، پرورش‌ مرغ‌ مادر، تولید جوجه‌ ‌یکروزه‌ (مؤسسات جوجه‌کشی)، پرورش مرغ گوشتی، پرورش مرغ‌ تخمگذار و یک فعالیت جنبی‌ پــرورش پولت‌ وجود دارد ادامه داد: در این طرح صرفاً برای مرغدار‌ی‌های دارای فعالیت پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار به صورت سرشماری انجام خواهد شد.

طیفوری آمار و اطلاعات بهنگام، برنامه‌ریزی در جهت افزایش تولید، افزایش بهره‌وری و بهبود کیفیت تولیدات صنعت دام و طیور را از مهمترین ضروریات اجرای طرح مذکور برشمرد و تصریح کرد: گردآوری آمار و اطلاعات مورد نیاز و ضروری در رابطه با فعالیت مرغداری‏های صنعتی کشور و تهیه چارچوب مرغداری‌های پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار برای طرح‏های‌ نمونه‏گیری از اهداف کلی اجرای طرح‌‌ آمارگیری از مرغداری‌های صنعتی می‌باشد.

وی اظهار داشت: چارچوب آماری این طرح اطلاعات مربوط به مرغداری‌های پرورش مرغ گوشتی با استفاده از اطلاعات چارچوبی بدست آمده از طرح بهنگام‌سازی چارچوب مرغداری‌های صنعتی کشور در سال۱۳۹۱ و اطلاعات مربوط به مرغداری‌های پرورش مرغ تخمگذار از طرح سرشماری مرغداری‌های پروش مرغ تخمگذار سال ۱۳۹۴ تهیه شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با بیان اینکه جامعه آماری طرح، شامل کلیه مرغداری‌های پرورش مرغ گوشتی و پرورش مرغ تخمگذار کشور در سال ۱۳۹۷ می‌باشد ادامه داد: واحد آماری طرح، یک واحد مرغداری دارای فعالیت‌ پرورش مرغ گوشتی یا فعالیت پرورش مرغ تخمگذار است.

وی افزود: زمان آماری طرح بسته به مورد روز آمارگیری، سال ۱۳۹۶ یا سال ۱۳۹۷ است و آمار و اطلاعات جمع‌آوری شده به تفکیک استان استخراج خواهد شد.

گفتنی است دوره آموزشی عوامل اجرایی طرح به مدت ۲ روز در تاریخ ۱۶ و ۱۷ تیرماه در محل سازمان مدیریت و برنامه­ریزی استان برگزار گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =