رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت: ایجاد زیر ساخت های لازم در رشت به منظور مقابله با بحران کم آبی

0 89

عصرکاسپین,
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ایجاد زیر ساخت های لازم به منظور مقابله با بحران کم آبی در رشت اظهار کرد: بحران کم آبی مهاجرت ساکنین برخی از استان های کشور به شهرهای شمالی از جمله رشت را رقم زده است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت فاطمه شیرزاد با تاکید بر اینکه بحران کم آبی جدی گرفته شود اظهار کرد: یقینا با تشدید مهاجرت از دیگر شهرها به استان های شمالی کشور مشکلاتی در بخش هایی از جمله مصرف آب و غیره ایجاد شده و به منظور مقابله با این وضعیت حوزه پدافند غیر عامل و دستگاه های متولی باید نسبت به ایجاد زیر ساخت های لازم ورود کرده و توجه بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به ترسیم نقشه راه مناسب برای مقابله با مشکلات احتمالی در این حوزه افزود: انجام بسترسازی های مناسب و اصلاح رویه در مواردی از جمله مصارف کشاورزی و غیره می تواند در این حوزه بسیار مثمر ثمر باشد‌.
وی با تاکید بر اینکه اقدامات در این حوزه باید به صورت جهادی انجام شود گفت: بحران کم آبی در کشور به صدا درآمده و دستگاه های متولی باید به صورت کارشناسی و اصولی به این موضوع بپردازند و با توجه به مهاجرت اخیر به شهرهای شمالی کشور از جمله رشت امیدوارم با اتخاذ تصمیمات اصولی و برنامه ریزی های مدون در آینده نزدیک شاهد بروز مشکل کم آبی در رشت نباشیم.
شیرزاد به وضعیت نامناسب زباله های سراوان اشاره کرد و گفت: درباره زباله های انباشت شده در سراوان نیز در گذشته بارها هشدار های لازم به مدیران ارشد تصمیم گیر در این حوزه داده شد اما متاسفانه به علت سهل انگاری و عدم پیگیری ، امروزه با معضل بزرگی با عنوان زباله های سراوان و آلودگیهای ناشی از آن در رودخانه ها، تالاب و غیره مواجه هستیم و انتظار داریم با اتخاذ سیاست های لازم از بحران دیگری با عنوان کم آبی در رشت جلوگیری شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + 16 =