رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان خبرداد؛ افزایش ۳۶درصدی کشفیات مواد مخدر در استان

0 242

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از کشف بیش از ۳ تن انواع مواد مخدر و متلاشی شدن ۷۷ باند از عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر در سال ۹۶ در این استان خبر داد.
به گزارش عصرکاسپین ، احدالله احدی در جمع خبرنگاران گفت: پلیس با تحمل خسارت جانی و مالی در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و بخشی از جامعه را از ابتلا به اعتیاد مصون نگاه می دارد.
وی افزود :تقدیم ۳ هزار و ۷۰۰ شهید و ۱۱ هزار جانباز در مصاف با قاچاقجیان منطقه ‌ای و فرا منطقه ای و صرف میلیاردها هزینه با هدف جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور از مبارزه فراگیر پلیس مبارزه مخدر در کشور است، که در این بین ۶۰شهید، شهید عرصه مبارزه با مواد مخدر در گیلان هستند.
این مقام انتظامی اظهار داشت: در سال ۹۶ خوشبختانه پلیس با تعاملات بسیار خوبی که با دستگاه‌های درون سازمانی و برون سازمانی و علی الخصوص سربازان گمنام و دستگاه‌ قضائی داشت، موفق شد قریب به ۳ تن انواع مواد مخدر و ۷۷ باند توزیع را در استان گیلان متلاشی کند.
احدالله احدی تصریح کرد: در بحث کشفیات با افزایش ۳۶ درصدی و در مقوله دستگیری با افزایش ۲۶ درصدی مواجه بوده‌ایم.
وی گفت: در ۳ ماهه اول سال ۹۷ پلیس با رویکرد جدیدش موفق شده است بیش از ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر راکشف و ۳۰ باند مواد مخدر را متلاشی کند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان دو جبهه مبارزه علیه مواد مخدر را تشریح کرد و افزود : در جبهه اول برخورد با عناصر اصلی مواد مخدر در سطح استان در طرح کنترل محورهای مواصلاتی با تشکیل تیم‌های خاص و جبهه دوم برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر که در این راستا ۳۰ مرحله طرح را در ۳ ماهه اول اجرایی کردیم.
وی افزود: الویت اول پلیس در برخورد با آسیب های اجتماعی مبارزه با مواد مخدر در سال جدید پاکسازی اطراف مدارس و مراکز آموزشی است،که بیشتر در مناطق آلوده قرار دارد که در این راستا بیش از ۳۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و بیش از ۳۶۰ نفر دستگیر شدند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: متاسفانه در استان گیلان نرخ مشارکت مردم در بحث مبارزه با موضوع اعتیاد بسیار ضعیف است، در حالیکه مبارزه با این پدیده صرفا” مختص به امور انتظامی نبوده و همه نهادها باید دست به دست هم دهند تا این بلای خانمانسوز را ریشه کن کنند.
سرهنگ احدی نقش خانواده‌ها را اثرگذار در موضوع اعتیاد دانست و خاطرنشان کرد: خانواده ها باید اطلاعات درست را به فرزندان بدهند، تا بچه ها مجبور نباشند از محیط نا آرام اجتماعی کسب تجربه کنند.
وی نقش آموزش و پرورش را در این راستا بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: از همه دستگاه‌ها به خصوص آموزش و پرورش انتظار داریم که بیش از پبش به این موضوع ورود کند چرا که آمارها بیانگر آن است که مصرف مواد مخدر در کشور در حال رشد است و کاهش سن اعتیاد و فراگیر شدن اعتیاد دست به دست هم داده که بحران اعتیاد وضعیت اسفناکی را در کشور به وجود آورد .
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان گیلانی در مبحث مواد مخدر می توانند از طریق خط ۱۱۰ ؛ ۱۹۷ ؛ ۳۳۵۹۳۰۰۷ – ۳۳۵۹۳۰۰۹ – ۳۳۵۹۳۰۰۶ و تلفن مستقیم فرماندهی مبارزه با مواد مخدر ۸۶۲۱۸۸۶۱۹ – ۸۶۲۱۸۸۶۲۴ به طور شبانه روز در ارتباط باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + شانزده =