رئیس کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت: عدم تعامل سازمان صنعت و معدن گیلان با شهرداری رشت

0 88

عصرکاسپین، رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی رشت گفت: علیرغم تذکرات و تأکیدات کمیسیون بهداشت،محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی رشت متاسفانه سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان تعامل مناسبی با شهرداری رشت در زمینه ارائه مصالح مخلوط جهت کاورکشی زباله های سایت لاکان ندارد.
فاطمه شیرزاد اظهار کرد: عدم تعامل و همکاری سازمان صنعت و معدن در این حوزه آسیب های جدی به سلامت مردم منطقه سراوان و در نهایت شهر رشت وارد می کند.
وی با تأکید بر توجه جدی مجموعه مدیریت شهری به خصوص سازمان عمران و معاونت خدمات شهر شهرداری رشت در بحث کنترل حشرات به ویژه مگس در سایت سراوان بیان کرد: راه دسترسی به بخش پائین تر سایت زباله سوز سراوان که از زمین های منابع طبیعی بوده به منظور احداث تصفیه خانه در نظر گرفته شده و باید در اسرع وقت این زمین در اختیار شهرداری رشت قرار بگیرد.
شیرزاد در خصوص پرداخت غرامت به کشاورزان منطقه سراوان به جهت آسیبهای وارده ناشی از سرازیری شیرابه ها به محصولات کشاورزی گفت: پیشنهادی درباره خرید این زمین ها توسط شهرداری مطرح شده تا از کاربری کشاورزی خارج و با انجام سرمایه گذاریهای جدید به طور بهینه استفاده شوند.
وی عدم تأمین منابع ملی را دلیل تأخیر در احداث زباله سوز عنوان کرد و گفت: علیرغم درخواستهای کتبی و شفاهی اعضای شورا از استاندار و همچنین برگزاری جلسات متعدد توسط شهردار به دلیل مشکلات مالی موجود در کشور تاکنون این مهم در شهر رشت صورت نگرفته و این در حالی است که تأمین منابع ملی برای دیگر استانهای همجوار از جمله مازندران و گلستان انجام شده و با توجه به حضور نوبخت در بدنه دولت به عنوان معاون رئیس جمهور انتظار داریم هرچه سریع تر برنامه ریزی هایی در زمینه تخصیص بودجه برای راه اندازی دستگاه زباله سوز در سایت لاکان انجام گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 11 =