اختلاف در دولت درباره ممنوعیت صادرات چای/استاندار گیلان بر صادرات چای تاکید دارد و وزیر صنعت بر ممنوعیت آن

0 81

عصرکاسپین ,به نظر می رسد در داخل دولت و بین وزارت صمت از یک سو و استاندار گیلان و سازمان چای و حتی فراتر از آن وزارت جهادکشاورزی درباره ممنوعیت صادرات چای اختلافات جدی وجود دارد.
، دو روز پیش بود که وزیر صنعت دستور ممنوعیت صادرات چای را داد. این تصمیم به مذاق برخی از فعالان صنعت خوش نیامد تا جایی که قاسم رضاییان رییس اتحادیه صادرکنندگان و بازرگانان استان گیلان را به واکنش با این موضوع واداشت.
وی به عدم استعلام وزیر صمت با استاندار گیلان و سازمان چای جهت اعمال دستور ممنوعیت صادرات چای خبر داد. حالا اخباری از جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان گیلان که روز شنبه برگزار شد، منتشر شده است که صادرات چای افزایش یافته و واردات آن کاهش می‌یابد. این نشان می‌دهد که اختلاف‌هایی جدی در داخل دولت و بین وزارت صمت از یک سو و استاندار گیلان و سازمان چای و حتی فراتر از آن وزارت جهادکشاورزی درباره ممنوعیت صادرات چای وجود دارد.

در این جلسه مصطفی سالاری استاندار گیلان در حضور رئیس سازمان چای کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رؤسای سازمان‌های وزارت جهاد کشاورزی در استان و اعضای بخش خصوصی از جمله رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان، ناظر گمرکات استان و سایر مقامات گفته است: در بحث چای به دلیل ارزش این محصول در سبد خرید خانوار و تفاوت آن با برنج و گندم نیازمند بررسی‌های دیگری برای افزایش صادرات و کاهش میزان واردات چای هستیم که در کمیته ای ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سالاری با بیان اینکه صادرات ابزاری برای رونق اقتصاد است، بر لزوم توجه به این مقوله مهم تأکید و بسترسازی مناسب در امر صادرات را ضروری و جدیت در پیگیری و حل مشکلات سرمایه گذاران و بازرگانان را اولویت دانست.

در این جلسه حبیب جهانساز رییس سازمان چای هم حضور داشته است که به گفته قاسم رضاییان وزارت صمت با این سازمان هم برای دستور ممنوعیت صادرات چا هماهنگی خاصی را انجام نداده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + هفت =