محمد حسین قربانی :بهره وری اقتصادی با اتصال راه آهن به بندر آستارا/جذب فاینانس سرعت پیشرفت پروژه را تسریع می کند

0 182

عصرکاسپین ,نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس، با بیان اینکه اتصال راه آهن شمال- جنوب از حیث اقتصادی لازم است، گفت: تامین منابع مالی از طریق فاینانس برای تکمیل هر چه سریع تر راه آهن قزوین-رشت-بندرانزلی- آستارا لازم است
محمدحسین قربانی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه راه اهن قزوین- رشت-انزلی-آستارا، گفت: متاسفانه تا امروز شاهد افتتاح این طرح نبوده ایم اما طبق وعده های مکرر دولت این پروژه در پایان سال ۹۷ تا رشت افتتاح خواهد شد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه راه آهن گیلان زمانی به بهره وری رسیده و ارزش اقتصادی خواهد داشت که مسیر شمال-جنوب را به یکدیگر متصل کند، افزود: اتصال صرف راه آهن به رشت فضای اقتصادی و رونق کسب و کار و تجارت منطقه را ایجاد نکرده و برای اقتصاد کشور نیز قابل توجه نخواهد بود.

اقتصاد محور بودن راه آهن گیلان نیازمند اتصال به بندرانزلی و همچنین آستارا است

قربانی با تاکید بر اینکه اقتصاد محور بودن راه آهن گیلان نیازمند اتصال به منطقه آزاد بندرانزلی و همچنین آستارا است، تصریح کرد: اکنون یکی از بنادر فعال کشور بندر آستارا بوده و با توجه به تعامل و قراردادهای صورت گرفته با کشور آذربایجان راه آهن از سوی این کشور تا آستارا کشیده شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه با توجه به خوش قولی کشور آذربایجان اما ایران هنوز نتوانسته نسبت به ایجاد شبکه راه آهن در بندر آستارا اقدام کند.

بیش از ۹۵ درصد عملیات ساخت راه آهن قزوین-رشت انجام شده است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد عملیات ساخت راه آهن قزوین-رشت انجام شده است، گفت: دولت باید بداند که اتصال راه آهن شمال و جنوب به یکدیگر می تواند اثرگذاری اقتصادی داشته باشد در غیر این صورت عوایدی چندانی نخواهد داشت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه کمبود منابع یکی از علل تاخیر در تکمیل پروژه مذکور بوده است، افزود: دولت باید با جذب فاینانس برای این پروژه از بار تعهدات خود بکاهد./

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − چهار =