درهفته دولت؛ طرح گازرسانی به ۱۲ روستای صعب العبور لنگرود افتتاح می شود

0 173

عصرکاسپین ، حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از گازرسانی به ۱۲ روستای صعب العبور و کوهستانی شهرستان لنگرود تا هفته دولت امسال خبر داد.
وی با اعلام این خبر اظهار داشت: برای گازرسانی به ۱۲روستای پنو، ملاز گوابر، سوگوابر، لموش پشت، اشکان، کهلبون، فتحعلی گوابر، خرما، بندر محله، چالدشت، زرگوش و لاته در دو خوشه خرما و بلوردکان بیش از ۱۱ میلیارد ریال هزینه شده است.
مدیرعامل گاز گیلان ادامه داد: تاکنون بیش از ۳۰ کیلومتر عملیات شبکه گذاری در این روستاها صورت پذیرفته و ۵۶ انشعاب گاز نصب شده است.
مهندس اکبر بیان نمود: هم اکنون ۱۲۷ روستای لنگرود با جمعیتی بالغ بر ۱۳ هزار ۵۰۰ خانوار از نعمت گاز برخوردارند و بر طبق تعاریف وزارت نفت اگر بیش از ۹۵ درصد سوخت شهرستانی از طریق گاز طبیعی تامین گردد آن شهرستان بعنوان شهرستان سبز بلحاظ گازرسانی معرفی می گردد و هم اکنون شهرستان لنگرود با پوشش صد درصدی خانوارهای شهری و ۹۶ درصدی خانوارهای روستایی از نعمت گاز، بعنوان یکی از شهرستان های سبز استان می باشد.
مهندس اکبر در خاتمه ابراز امیدواری نمود طبق برنامه ریزی های بعمل آمده و در صورت تأمین منابع مالی، تا پایان سال ۹۷ با گازرسانی به ۵ روستای دیگر، درصد بهره مندی روستایی این شهرستان به بالای ۹۸ درصد افزایش یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 18 =