در آیین گرامیداشت یکصدو دوازدهمین سالگرد جنبش مشروطه در ایران عنوان شد :جنبش مشروطه یک رویداد عظیم در تاریخ ایران بوده است

0 100

عصرکاسپین ,همایش گرامیداشت یکصد و دوازدهمین سالگرد جنبش مشروطیت در ایران در سالن اجتماعات نظام مهندسی گیلان با حضور فرهیختگان برگزار شد .
دکتر ژاله حساس خواه رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم اظهار داشت : امروز مصادف است با ۱۴ مرداد سالروز انقلاب مشروطه ایران است که در روند حرکت تاریخ این سرزمین به سوی قانونمداری و حکومت ملی و پارلمانی تاثیر گذار بوده است .
وی ضمن تشریح مراسم گرامیداشت انقلاب مشروطه عنوان کرد : امروز در کنار سخنرانی پژوهشگران تاریخ مشروطه و فرهیختگان رونمایی از   نخستین کتاب اسناد دولتی در عصر مشروطه که توسط جناب آقای اکبری مجموعه دار گردآوری شده و توسط همکار گرامی سازمان آقای امیری خوانش ، تصحیح و تبدیل به کتاب شده است را خواهیم داشت.
وی افزود : یکی از اهداف سازمان در حقیقت حفاظت از حافظه ی تاریخی ایرانیان است و سعی می کند در رویدادهای تقویمی با برگزاری مراسم  حافظه ی تاریخی مردم را تلنگر بزند .
حساس خواه اضافه کرد : علاقمندیم بفهمیم در این انقلاب مشروطه نقش مردم گیلان چه بوده است ؟ چه شد  چنین انقلابی دستاوردهایش به یغما برود ؟ و مشروطه خواهان دلاورش یکی پس از دیگری از صحنه ی روزگار حذف شوند .
دکتر فاروق خارابی پژوهشگر تاریخ مشروطیت ایران در آیین گرامیداشت یکصد و دوازدهمین سالگرد جنبش مشروطیت در ایران گفت : انقلاب مشروطیت یک رویداد بزرگ در تاریخ ایران بود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =