در جلسه مشترک بودجه و عمران شورا بررسی شد؛ طرح شفاف سازی ساختاری و عملکردی مدیریت شهری

0 78

عصرکاسپین, هفدهم مرداد ماه، نشست مشترک کمیسیون های برنامه و بودجه و حقوقی و توسعه و عمران شورا با دستور جلسه بررسی طرح شفاف سازی ساختاری و عملکردی مدیریت شهری و تاسیس شرکت سهامی خاص برای ساماندهی نیروهای حجمی در تالار شورا برگزار شد.
این جلسه به ریاست فرهام زاهد و رضا رسولی برگزار شد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف نیروهای حجمی و بررسی و تصویب اساسنامه تاسیس شرکت در این زمینه، گفت: حضور مدیران مالی و انسانی شهرداری در جلسه امروز ضروری است ولی با وجود دعوت حضور نیافتند.

فرهام زاهد ادامه داد: تاکنون تلاش شده با گفتگو و تساهل موضوع حل شود ولی این رویه نیازمند تغییر جدی است.

زاهد با اشاره به بررسی موضوع تاسیس شرکت سهامی خاص برای ساماندهی نیروهای حجمی در اسفند ماه سال گذشته، ابراز امیدواری کرد؛ هر چه زودتر این مهم به نتیجه برسد و دغدغه شغلی نیروهای حجمی کاهش یابد. امیدواریم با توجه به استعفای شهردار اسبق، این مسیر با سلامت طی شود.

فاطمه شیرزاد نیز ضمن ابراز تاسف در تاخیر در بررسی اساسنامه گفت: بنظر می رسد مدیر منابع انسانی در این زمینه کوتاهی کرده و وقت کشی کرده اند.

سخنگوی شورا تاکید کرد: هرچه سریعتر باید وضعیت نیروهای حجمی مشخص گردد.

فرهام زاهد با اشاره به بررسی طرح مشابه در شهرداری تهران تصریح کرد: یکی از دلایل تاخیر در ثبت شرکت، این است که کارکنان نمی توانند سهام دار باشند. تلاش ما این است که این شرکت به نحوی ثبت شود که دچار اشکال قانونی نگردد.

وی تاکید کرد: در نشست آتی حتما باید مدیران حقوقی و منابع انسانی شهرداری در جلسه حضور یافته و موضوع اساسنامه شرکت را بررسی نماییم.

در ادامه جلسه، موضوع طرح شفاف سازی ساختاری و عملکردی مدیریت شهری بررسی شد.

رضا رسولی پس از توضیح ضرورت تصویب و اجرای این طرح گفت: در جلسات کمیسیون توسعه و عمران این طرح در چند جلسه بررسی شده است.

وی افزود: این طرح در راستای گردش آزاد اطلاعات در شهرداری به پیشنهاد پویا قلی پور از فعالان رسانه، تدوین یافته است و امروز برخی دیگر از بندهای این طرح با حضور اعضای شورا و مشاوران کمیسیون مجدد بررسی می گردد.

رئیس کمیسیون عمران بعنوان ارائه دهنده این طرح، ادامه داد: پس از تصویب این طرح شهرداری ملزم به اجرای مفاد آن می باشد.

به عنوان نمونه، استقرار و بروز رسانی سامانه جامع و الکترونیک تصمیمات شورا، اعم از مصوبات، نطق ها و … باید انجام شود.

وی تصریح کرد: شهرداری در راستای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات وظیفه دارد بودجه سالانه، تفریغ بودجه، اختیارات و وظایف مدیران و معاونان و اهداف سازمانها و … را بصورت کتابچه منتشر کنند.

رسولی همچنین گفت: پس از تصویب این طرح شهرداری بابد در قالب یک سامانه جامع و الکترونیک، املاک و اموال کلیه معاملات، تهاترها و سرمایه گذاری و انتخاب پیمانکار و … را بصورت آنلاین در اختیار شهروندان قرار دهد.

فرهام زاهد نیز بر شفافیت در عملکرد مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: شهرداری مکلف است، گزارش اقدامات خود را به منظور دسترسی آزاد اطلاعات به اطلاع همه شهروندان برساند.

گفتنی است، پویا قلی پور، مهدی برزگر، شهرام شاهی و علیرضا عزیزی در پیشنهاد و تکمیل این طرح با کمیسیون های یاد شده همکاری داشتند.

در پایان بررسی، این طرح مورد تایید نهایی اعضای کمیسیون قرار نگرفت و مقرر شد در بازه زمانی دو هفته این طرح مجدد بررسی گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 5 =