دلخوش ,ظریف باید در جلسه غیرعلنی درباره ابهامات کنوانسیون خزر توضیح دهد

0 164

عصرکاسپین ,نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس تاکید کرد: وزیر امور خارجه ضمن حضور در یک جلسه غیرعلنی باید نسبت به رفع ابهامات و شفافیت مفاد مورد توافق در کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر اقدام کند.
سیدکاظم دلخوش اباتری ، درخصوص کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر، گفت: بر اساس مواد ۱۷۳ تا ۱۸۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس و اصول ۷۸ و ۷۹ قانون اساسی جایگاه مجلس مشخص شده لذا دولت باید در رابطه با معاهده نامه‌ها و موافقت نامه‌ها لایحه به مجلس ارایه دهد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر موضوعات و موارد مبهم بسیاری از جمله ابهام در رابطه با داوری و تعیین مرجع حل اختلاف وجود دارد، از این رو آقای ظریف باید در مجلس و در جلسه غیرعلنی درباره این کنوانسیون توضیح دهد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان شمال کشور به طور ویژه باید در جریان این توافق قرارگیرند، افزود: به نظر برخی از حقوق در کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر دیده نشده است، حقوقی که در گذشته هم نادید گرفته شده بود و مورد اعتراض ملت ایران است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر زندگی و مشاغل بسیاری از مردم خطه شمال به منابع دریای خزر بستگی دارد، از این رو وزیر امور خارجه باید به صورت شفاف درباره مفاد این کنوانسیون و حقوقی و تکالیفی که برای جمهوری اسلامی ایران لحاظ شده، توضیحات لازم را به نمایندگان ارایه کند./

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + دوازده =