بازدید اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از منطقه آزاد انزلی

0 153

عصرکاسپین ،جمعی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از توانمندی های منطقه آزاد انزلی و واحدهای تولیدی این منطقه بازدید کردند.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این بازدید با اشاره به ظرفیت مناسبت منطقه آزاد انزلی برای صادرات و واردات کالا و افزایش مناسبات اقتصادی با کشورهای حاشیه ی خزر گفت : اعضای این کمیسیون برای بررسی عملکرد مناطق آزاد و راهکارهای افزایش واردات و صادرات کالا به این مناطق سفر می کنند.
عین ا… شریف پور با اشاره به ساخت بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی گفت : در نشست با مدیران این منطقه راهکارهای افزایش صادرات از بندر کاسپین بررسی می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی هم در نشست با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با برشمردن مزیت های رقابتی سرمایه گذاری در مناطق آزاد افزود : تجارت و ترانزیت ، محور اصلی کسب و کار در منطقه آزاد انزلی ست و رویکرد اصلی این منطقه تبدیل شدن به مرکز مبادله کالاهای استراتژیک کشورهای حاشیه دریای خزر است.
رضا مسرور با اشاره به فعال سازی کریدور نوستراک و ایجاد کریدور جدید میان دو کشور چین و ایران تصریح کرد:محور نوستراک که بخشی از آن در ایران است با عبور ۳ تا ۵ درصد از یک میلیارد تن کالای عبوری از مسیر کانال سوئز ، می تواند درآمدهای ارزی و اشتغال فراوانی را نصیب کشور کند و کریدور جدیدی که در مسیر اروم چی در غرب چین، بندر اکتائو در قزاقستان به سمت منطقه آزاد انزلی ایجاد شده نیز می تواند بخشی از ۸۰ میلیارد دلار مبادله کالایی چینی ها را از این مسیر عبور دهد که دستاوردهای ارزشمندی نصیب ایران خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + چهار =