ولی داداشی خبر داد:طرح اصلاح قانون عوارض خروج از کشور در نوبت اعلام وصول در مجلس

0 230

عصرکاسپین،عضو فراکسیون مرزنشینان مجلس از آماده‌سازی طرح اصلاح قانون عوارض خروج از کشور در شرایط خاص خبر داد.

ولی داداشی با اشاره به مسائل پیش‌آمده برای مرزنشینان در پی افزایش عوارض خروج از کشور گفت: تمام افرادی که از مرز خارج می‌شوند، الزاما توریست و گردشگر نیستند و افزایش پلکانی عوارض خروج از کشور باعث شده مرزنشنیان با مشکلاتی روبرو شوند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این قانون از دو جنبه برای مرزنشینان مساله‌زا و دردسرساز شده؛ نخست آنکه عده‌ای از مرزنشینان برای مسائل معیشتی و اقتصادی به کشورهای همسایه سفر می‌کنند و جنس خریداری می‌کنند و دوم اینکه تردد بسیاری از آنها به خاطر مسائل خانوادگی است.

عضو فراکسیون مرزنشینان مجلس در این خصوص توضیح داد: در جمهوری آذربایجان هم شهری به نام آستارا وجود دارد؛ آستارای ایران و آذربایجان در قدیم الایام هر دو یک شهر بودند که در زمان قاجار نصف شد وقسمتی از آن در روسیه تزاری قرار گرفت و بخشی در ایران و چنین شد که عده‌ای از یک فامیل در آنجا ماندند و عده‌ای در قسمت ایرانی شهر.

مرزنشینان برای شرکت در مراسم عروسی و عزا هم باید عوارض بدهند

داداشی با بیان اینکه رابطه‌های فامیلی و البته قومیتی میان ساکنان آستارای آذربایجان و آستارای ایران وجود دارد، ادامه داد: این افراد برای سر زدن به فامیل‌های خود یا شرکت در مراسم عزا و عروسی باید مبالغ قابل توجهی به منظور عوارض خروج از کشور هزینه کنند؛ ضمن آنکه آنها که معیشت خود را از مرز می‌گذرانند نیز با مشکل مواجه می‌شوند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به آماده‌سازی طرحی برای اصلاح این موضوع در مجلس اشاره کرد و افزود: طرحی آماده شده که در دستور کار هیئت رئیسه مجلس قرار خواهد گرفت و به موجب آن قانون بودجه سنواتی سال ۹۷ در مورد عوارض خروج از کشور اصلاح و ساکنان شهرهای مرزی برای ترددهای زمینی از پرداخت این عوارض معاف خواهند شد./خانه ملت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − هشت =