کوچکی نژاد: انتقال دانشجویان پزشکی خارج از کشور به داخل به مثابه تضییع حقوق دیگران است

0 158

عصرکاسپین،نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس درباره انتقال دانشجویان پزشکی محصل خارج از کشور به دانشگاه‌های معتبر داخلی، گفت: برای انتقال این دانشجویان از ظرفیت‌های موجود استفاده نشده و صندلی‌هایی مازاد برای آنها در نظرگرفته می‌شود.
جبارکوچکی نژاد درباره انتقال دانشجویان پزشکی محصل خارج از کشور به دانشگاه‌های معتبر داخلی، گفت: از آنجا که این دانشجویان توانایی پذیرش در آزمون ورودی رشته پزشکی دانشگاه های داخلی را نداشتند ایجاد زمینه برای ادامه تحصیل آنها در دانشگاه‌های معتبر ایران پس از گذراندن ۳۲ واحد اقدام مناسبی نبوده و به نوعی دور زدن قانون است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در گذشته گذراندن حداقل ۷۲ واحد درسی برای انتقال دانشجویان پزشکی محصل خارج از کشور به دانشگاه‌های داخلی الزامی بود اما درحال حاضر به دلیل نابسامانی‌های ارزی خانواده‌ها توانایی تامین ارز برای فرزندانشان را ندارند به همین دلیل به منظور بازگشت سریعتر دانشجویان این تعداد به ۳۶ واحد کاهش پیدا کرد.

برای انتقال دانشجویان پزشکی به داخل کشور از ظرفیت‌های موجود استفاده نمی‌شود

کوچکی نژاد بیان کرد: دانشجویان پزشکی محصل خارج از کشور که به دانشگاه های داخلی منتقل می شوند از ظرفیت‌های موجود استفاده نکرده و صندلی‌هایی مازاد برای آنها در نظرگرفته می‌شود.

اجازه انتقال دانشجویان پزشکی محصل خارج از کشور به دانشگاه‌های معتبر داخلی تضییع حقوق دیگران است

این نماینده مردم در مجلس خاطر نشان کرد: گذراندن ۳۶ و حتی ۷۲ واحد درسی نمی‌تواند توجیه مناسبی برای اجازه ادامه تحصیل به دانشجویان پزشکی محصل خارج از کشور باشد زیرا بسیاری از این دانشجویان به دلیل توانایی مالی با دور زدن قانون در رشته موردنظر خود ادامه تحصیل می دهند این اقدام به نوعی تضییع حقوق افراد است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بهتر است وزارت بهداشت برای جلوگیری از این گونه اقدامات تدبیری بیاندیشد./خانه ملت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + 16 =