حدود ۶۳ درصد جمعیت رضوانشهر تحت پوشش بیمه سلامت هستند

0 86

۱
رستم بادپر روز شنبه ضمن تبریک سالروز تشکیل بیمه سلامت افزود: پوشش بیمه درمان آحاد افراد جامعه برای دست یابی به خدمات عادلانه سلامت، سلامت محوری و حفاظت مالی از بیمه شدگان سازمان از اهداف اصلی بیمه سلامت است.
بادپر گفت: در راستای حمایت از روستائیان، ۳۹ هزار و ۶۵۹ نفر بیمه شدگان روستایی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت بدون پرداخت حتی یک ریال تحت پوشش بیمه قرار دارند و طبق قانون برنامه پنجم توسعه، حق بیمه آنان را دولت پرداخت می کند.
رئیس بیمه سلامت رضوانشهر بیان داشت: تعداد ۶۲ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت در شهرستان داریم که شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، ام اس و پیوند کلیه است و به طور میانگین ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه درمان برای هر بیمار خاص پرداخت می شود که حدود ۷۵ میلیون تومان در ماه و ۹۰۰ میلیون تومان در سال هزینه درمان این بیماران خاص است و صدرصد آن توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.
وی با اشاره به همکاری همه جانبه با مراکز بهداشت این شهرستان گفت: با مراکز بهداشت رضوانشهر، قرارداد همکاری در قالب برنامه پزشک خانواده داریم و در هفت مرکز بهداشتی و درمانی شهرستان ۱۵ پزشک خانواده و ۱۳ ماما در حال ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت می باشند.
رئیس بیمه سلامت رضوانشهر افزود: هزینه ویزیت پزشک عمومی با دفترچه در این مراکز ۵۵۰ تومان بوده که باعث کاهش پرداختی از جیب مردم شده و هزینه فرانشیز در بیمارستان های دولتی از ۲۵ درصد به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.
وی در پایان از تدبیر و حمایت های فرماندار رضوانشهر در پیشبرد اهداف و برنامه های بیمه سلامت و رهنمودهای امام جمعه شهرستان و حمایت نماینده حوزه انتخابیه قدردانی کرد.
شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
از ۲۷ مهر لغایت سوم آبان ماه هرسال، هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + هفده =