حضور تیم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مناطق سیل زده استان

0 97

عصرکاسپین،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از حضور مستمر تیم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مناطق سیل زده استان، تا پایان هفته جاری خبر داد.
به دنبال بارندگی های اخیر در استان گیلان که طغیان رودخانه ها و آسیب به زیر ساخت های حیاتی تعدادی از روستاهای سطح استان را به دنبال داشت، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی گفت و گوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا) گفت: در این خصوص کمیته بهداشت کارگروه سلامت در حوادث غیر مترقبه در معاونت بهداشتی دانشگاه و شبکه های بهداشت و درمان تمامی شهرستان های سیل زده تشکیل و تیم های بهداشتی جهت ارایه خدمات به مناطق سیل زده اعزام شدند.

دکتر محمد عباسی با بیان این مطلب که در شهرستان فومن حدود ۳۰۰۰ نفر از مردم روستاهای فوشه، قلعه رودخان، حیدر آلات، سید سرا، آلیان و ماکلوان تحت تاثیر مستقیم آسیب های ناشی از سیل قرار گرفتند، تصریح کرد: در این راستا، تعداد چهار اکیپ بهداشتی شامل پزشک، کارشناسان مبارزه با بیماری ها ، بهداشت محیط، ماما، مراقب سلامت و بهورز تشکیل و جهت ارایه خدمات بهداشتی درمانی، توزیع دارو و آموزش عموم مردم در زمینه رعایت بهداشت فردی، روش های سالم سازی آب آشامیدنی، آموزش پیشگیری از وقوع بیماری های منتقله از آب و غذا، پیگیری مادران باردار پرخطر و بررسی سلامت منابع آب و … در طی دو نوبت صبح و عصر در منطقه حضور یافته و در حال ارایه خدمات می باشند.

وی ادامه داد: ضمن پیگیری وضعیت چهار مادر باردار و انجام ویزیت ، یک مورد از مادران باردار جهت اسکان به بیمارستان شهرستان فومن انتقال یافت.

دکتر عباسی ضمن اشاره به به بازدید خود به همراه مدیر شبکه بهداشت فومن از مناطق سیل زده این شهرستان ، گفت: طی این بازدید وضعیت ارایه خدمات سلامت و عملکرد تیم های بهداشتی در این مناطق از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت .

وی با تاکید بر این که در حال حاضر شرایط بهداشتی در منطقه، مساعد و تحت کنترل می باشد، گفت: به علت آسیب هایی که به زیر ساخت های حیاتی همچون آب، برق، راه های ارتباطی و غیره وارد شده است احتمال شیوع بیماری های عفونی و آلودگی منابع آب کماکان وجود دارد. در این خصوص پرسنل بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به طور منظم در حال بررسی و کنترل و مراقبت این موارد می باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان یادآور شد: تیم های بهداشتی تا پایان هفته جاری طی دو نوبت صبح و عصر، در منطقه حضور داشته و پس از آن نیز بر اساس نیاز سنجی صورت گرفته به ارایه خدمات می پردازند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 13 =