رییس اتحادیه نانوایان رشت خبرداد: احتمال تعطیلی برخی از واحدهای نانوایی در پی عدم افزایش قیمت نان

0 86

عصرکاسپین،رییس اتحادیه نانوایان رشت گفت: اگر همچنان به ثابت نگه داشتن قیمت نان اصرار شود، شاهد خواهیم بود که برخی از واحدهای نانوایی به دلیل به صرفه نبودن تولید نان رو به تعطیلی بروند
عادل محمدی گفت: در شهرستان رشت بالغ بر هزار واحد نانوایی در حال فعالیت هستند که به مدت ۴ سال اجازه افزایش قیمت نان را نداشتند.

وی افزود: با ثابت نگه داشتن قیمت نان در کنار افزایش قیمتهای حامل انرژی، دستمزد کارگران و… شاهد خواهیم بود که نانواها برای جبران هزینه‌‌های جانبی از کیفیت نان بکاهند.

رییس اتحادیه نانوایان رشت با اشاره به تصمیمات کشوری که برای افزایش قیمت ده درصدی نان گرفته شده است، خاطرنشان کرد: طبق اعتراضاتی که نانوایان شهر رشت داشتند، افزایش ده درصدی قیمت نان مشکل اقتصادی واحدهای نانوایی را حل نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۴سال است که قیمت نان ثابت مانده است،نانوایان انتظار دارند که به ازاء هر سال ده درصد قیمت نان افزایش پیداکند و به همین منوال امسال انظر دارند، شاهد افزایش ۴۰درصدی قیمت نان باشیم.

محمدی گفت: اعتراضات نانوایان به معاون استاندار گیلان اعلام شده است و در جلسه تنظیم بازار بعدی در خصوص افزایش قیمت نان در رشت صحبت خواهد شد.

وی افزود: اگر همچنان مسئولین اصرار به ثابت نگه داشتن قیمت نان داشته باشند، شاهد خواهیم بود که برخی از واحدهای نانوایی به دلیل به صرفه نبودن تولید نان رو به تعطیلی بروند.

محمدی تصریح کرد: در حال حاضر واحدهای نانوایی که اجاره ای هستند به سختی هزینه‌های جانبی نانوایی خود را متحمل می شوند و برخی موارد مجبورند از اعضای خانواده، خود حتی بانوان خانه‌دار را به منظور حذف دستمزد کارگر در نانوایی‌ها بکار بگیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =