سرپرست شهرداری رشت در نشست با سرپرست معاون عمرانی استانداری گیلان: عدم اصلاح طرح تفصیلی تبعات مختلفی در آینده برای رشت ایجاد می کند

0 65

عصرکاسپین، یکشنبه ۲۹ مهرماه جلسه ای با حضور سرپرست شهرداری رشت، جمعی از اعضای شورای اسلامی رشت در دفتر سرپرست معاون عمرانی استانداری با بررسی ضوابط طرح تفصیلی گیلان برگزار شد.
علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت در این جلسه علی نیز اشاره به برگزاری جلسات مکرر با معاونت های گذشته حوزه عمران استانداری و پیگیری های گذشته، شرایط موجود را خطری بالقوه برای شهرداری رشت دانست.

وی با اشاره به اینکه برخی ضوابط طرح تفصیلی فعلی موجب افزایش ساخت و سازهای خلاف و بدون مجوز شده است بیان کرد: عدم اصلاح طرح تفصیلی رشت را در آینده با مشکلات متعددی مواجه خواهد کرد.

بهارمست خواستار رسیدگی معاون عمرانی استانداری گیلان به ضوابط طرح تفصیلی شد.

در این جلسه رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با بیان این موضوع که حضور فردی همچون مهندس اوسط مقدم در سمت معاونت عمرانی با توجه به تجربیات و اشراف وی به وضعیت شهر قطعاً فرصتی برای مدیریت شهری در رشت محسوب میشود، خواستار توجه ویژه ایشان به اصلاح و ابلاغ طرح تفصیلی گردید.

عاقل منش طرح تفصیلی موجود را گره ای کور در حوزه عمرانی دانست که باعث رکود در صنعت ساخت و ساز، تقلیل قابل توجه درآمد شهرداری و بلاتکلیفی شهروندان گردیده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به نامه ای که به این معاونت مکاتبه گردیده و شرح مفصلی از پیگیری ها و خسارت های طرح تفصیلی در آن وجود دارد ابراز داشت با وجود مشکلات اقتصادی و معضل اشتغال در شهر رشت شاهد مهاجرت های شغلی در حوزه ساخت و ساز به شهرهای اطراف هستیم که این موضوع باعث نگرانی و تاسف است و تسریع در اصلاح و ابلاغ طرح تفصیلی میتواند گره گشای این معضل باشد.

اوسط مقدم با تایید سخنان حاضرین اظهار داشت: از ابتدای تدوین این طرح کم و بیش در جریان اشکالات موضوع بوده ام لیکن جایگاه شغلی من اجازه ورود مستقیم و ممانعت از تدوین نادرست طرح را نمیداد.

متاسفانه بسیاری از افرادی که امروز معترض ضوابط طرح تفصیلی هستند به هر دلیلی در زمان مقتضی سکوت کرده و تنها نظاره گر تدوین این طرح بودند.

امروز شائبه های در خصوص اعمال نفوذ دلالان جهت جلوگیری از اجرای طرح تفصیلی وجود دارد که باید در این موضوع به صورت حساب شده و با برگزاری نشست های تخصصی با همه طرف های درگیر از قبیل مدیرکل راه و شهر سازی، مشاور طرح و مدیران شهرداری به نتیجه نهایی رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × یک =